IDLISH

mitt personliga misslyckande

Publicerad 2010-09-30 06:50:19 i Allmänt,

En helt vanlig fredag. Men ändå inte. Denna fredagen var speciell. Det var skolfotografering.

Sprayen fanns i ett fast grepp i handen, likaså hårborsten. Skor? Ett par med en liiiten klack, inget märkvärdigt.

Klockan närmar sig tolv, luften är full av spray i min lilla egna make-up studio. Toan med andra ord.
Klar.
Vi går mot fotorummet. Alla sneglar på sig själva i varenda reflekterande ruta vi går förbi. Vid matsalsdörrarna lyckas vi nästan förstöra vår fasad som visar upp obekymrade ansikten, ett coolt I-don't-care-how-I-look-gäng på väg mot fotosessionen, när vi nästan snubblar över varandra när vi går förbi speglarna. Plötsligt gick tempot från lugn språngmarsch till snigelfart.
Nog om det. Vi sprang vidare in i fotorummet, bakre raden fick platseeeeeer... inte jag.
Mellersta raden fick plaaaatseeeeer... INTE JAG
För första gången ever fick jag sitta ner. Under mina tolv år i skolan har aldrig detta hänt. Jag har blivit en jävla kortis.

gotta move

Publicerad 2010-09-30 06:38:05 i Allmänt,

Idag ska vi flytta. Bara det är en jobbig tanke.

Ja, okej då måste vara i skolan hela dagen så kan inte hjälpa till själv. Flytten ska vara klar före tolv idag. Men efter att jag kommer hem så måste jag hänga med till Svaneholm där vi ska flytta upp min gamla madrass från mormor till pappa, ta alla mina kläder och saker från mormors. Och hos pappa ska vi bära ut min nya fetemadrass och en byrå.
Och vet ni vad? Jag har lovat att hjälpa mamma och co med första lasset från viskafors till rydboholm. När?
Om en jävla timma.

Adjö, sovmorgon!

i mitt huvud

Publicerad 2010-09-29 07:20:22 i Allmänt,

kommer jag hinna göra klart geografin idag?
kommer min fysikrapport vara klar innan helgen?
kan jag hålla tal i svenskan imorgon, något jag inte har börjat med än?
när ska jag göra klart biologin?

kort sagt; när fan ska jag ta tag i mitt liv?

den ärligaste ljugaren i hela världen

Publicerad 2010-09-26 22:02:37 i Allmänt,

nu ska jag berätta om den sämsta ljugaren i hela världen; jag själv. Jag är en ärlig människa. Ibland är jag lite för ärlig. Kanske lite taskig till och med. Men faktum kvarstår, jag är så jävla dålig på att ljuga.
Vita lögner är jag däremot bäst på, att dra till med nåt i förbifarten och springa därifrån. Vad är det för fel på mig?

Ifall mammsen och pappsen under min barndom ville veta sanningen, så var det bara att fråga den värsta tjallaren när alla andra blånekade till något taskigt bus - ja ungar är väldigt elaka ibland.
Det var inte det att jag ville tjalla på alla, men när en person på 20 plus gav mig den där blicken - åh den hemska blicken - och attackerade mig med den där otäcka skärpan i rösten - gah vad jag hatade rösten - då förr jag platt till marken och skrek ljudlöst "skona miiiiig". Och det var därför, för att det är fult att ljuga och för att jag inte KAN ljuga, som jag under dessa hemska omständigheter berättade den otäcka, onda, fruktade sanningen.

& om någon, någonsin, under vilka omständigheter som helst, ber mig att ljuga, så ska jag lägga benen på ryggen och spränga åt motsatt håll. Yes, this is a promise.

För jag är den sämsta, - jag upprepar - SÄMSTA lögnerskan du någonsin har hört om.

tidsfördriv

Publicerad 2010-09-24 20:59:35 i Allmänt,

har skrivit tre inlägg på en kväll idag, rekord rekord! Väntar på att klockan skall ticka över nio, ska upp med bussen till Andy. Han har vart och kollat på hockey - urk - så han är la snart på väg hem. Ska sova hos honom, har med mig datan och allt för jag planerar inte att komma ner till Svaneholm igen förrän på söndag. Ska ju som sagt jobba imorgon.

Nästa vecka ska jag packa ihop mina väskor och flytta till Rydboholm med mammsen och brodern min. En kär reunion efter cirkus ett halvår som särbor. Det blir nog bra. Ska bara packa, hatar att packa.

Nej vet ni vad, nu ska jag packa klart det sista och sedan ska jag försöka att inte ramla, för med min packning kommer jag i det fallet inte vara kapabel att resa mig upp med den vikten som hänger på axlarna. Ackack, sov gott allesammans!

jillian, kära lilla jillian

Publicerad 2010-09-24 20:15:13 i Allmänt,

- första försöket -

Jillian följde mig till bussen igår.
- pratar vanligt om allt -
jill; *rycker till* IDA. Jag har vääärldens bästa skämt att berätta!
i; men berätta då!
jill; det var så..... nej men kan inte berätta det utan att Shabnam och Zirri är med!
i; men snälla dååå, vill höra är jättenyfiken!
jill; vänta tills imorgon, det är verkligen askul vill att alla ska vara med.
-bussen kommer-
i; okej, ser fram emot det!

- andra försöket-

sitter på miljökunskapen och har lektion. Jag, Zirri, Jillian, Shabnam och Lovisa sitter vid samma bord.
- diskuterar lågmält saker med varandra -
jill; *rycker till idag igen* TJEJER! Kom precis på att jag har nått att berätta!!
ida; ja, just det! Kom igen Jillian
shabnam&zirri&lovisa; vad är det?
jill; har världens roligaste skämt att berätta
-alla tystnar och ser förväntansfullt på jillian-
jill; okej, hrm, det var så......NEJ det här är inte rätt moment!
ida; GAAAAAAAH
jill; tjejer, vi tar det sen, ni MÅSTE bara höra på det, så jävla kul.
ida; .........

-tredje försöket-

käkar rulle på Borås Kebab med Clara, Zirri, Shabnam och Jillian
-alla koncentrerar sig på maten och är knäpptysta-
jill; *rycker till*
ida; *känner nu igen vibben och förbereder sig*
jill; ...tjejer! NU ska jag berätta världens bästa skämt!!
clara; vad?
jill; Asså ni ska bara höra, ni kommer att skratta ihjäl er!
alla; *förväntansfulla*
Jillians efterlängtade skämt
"det var en gång en pojke, som fick MVG i slutbetyg på högstadiet. Hans far sa; grattis, vad stolt jag är! Säg mig, vad vill du ha i belöning? Pojken svarade då; Tre blad. Pappan blev lite överrumplad men gav pojken tre trädblad.
Samma pojke gick också ut med högsta betyg i alla ämnen på gymnasiet.
Hans far sa; grattis, vad stolt jag är! Säg mig, vad vill du ha i belöning? Pojken svarade då; Tre blad. Pappan blev lite överrumplad men gav pojken tre trädblad.
Pojkens framgångar fortsatte, och också i universitetet fick han MVG. Hans far upprepade då samma fråga, och pojken svarade att han ville ha tre blad i present.
En dag var pojken med om en olycka, och läkarna sa att han skulle dö. På hans dödsbädd frågade hans far vad hans sista önskan var. Pojken sa att hans sista önskan var att faderns skulle ge honom tre blad.
"hrm, okej du ska få tre blad. Men, får jag bara fråga varför du alltid vill ha dessa tre blad?! frågade pappan.
Pojken harklade sig, log och sa; "jo, det är för att du alltid......."
"

jill; HAHAHHAHAHHAHAHAHA
alla; *väntar på en fortsättning*
jill; HAHAHHAHAH
någon; och poängen är...?
jill; men fattar ni inte, det FINNS ingen poäng! Pojken dog innan han hann säga varför han ville ha bladen! HAHAHAHA
alla; kul jillian, jättekul....
jill; Asså ni har ingen humor! Fattar ni inte hur kul detta var?!!?!?!?


och så slutade historien om hur Jillian berättade världens dåligaste skämt.


just the way you are

Publicerad 2010-09-24 19:49:41 i Allmänt,

Min dag har bestått av en rad känslostormar. Glädje, skratt, uppgivenhet och tristess har blandats med... skoskav och ett stort sug efter kebabrulle. Ja, så kan man enkelt sammafatta dagen.

Det känns som en hel evighet sedan klockan var 07.00 och jag satt på bussen med Andy in till stan.  Och klockan tickade inte snabbare med en mattelektion och en hemsk kemilektion. Ibland undrar jag verkligen varför jag valde att läsa natur.
I högstadiet var SO-lektionerna bästa ämnet, medan NO;n bara var..ett nödvändigt ont.
Om jag när jag var femton bast skulle fått reda på att jag som artonåring skulle sitta i en lektionssal med hundra bekymmersrynkor i pannan och lyssna på en lärare som spydde ur sig otydligheter och sanningar man aldrig någonsin tagit sig tiden att utforska skulle jag nog...valt en annan linje.

Men det kanske är det som gör linjen så speciell? Det faktum att man inte vet ett piss när man börjar, och aldrig heller fått en möjlighet att lära sig något sådant . Att få reda på sanningar som för andra människor är okända och lära sig dem. Ett ständigt lärande, det är vad jag skulle beskriva min skolgång som. Ett konstant, intensivt lärande.

Och vet ni vad det värsta är? Ju mer man får lära sig om saker och ting, desto mer inser man hur mycket man inte vet ett skit om. Men det är nog också det som gör att man pluggar vidare och ibland, konstigt nog (har nog feber kan inte tro att jag skriver detta) vill lära sig nya saker bara för att få veta mer. Vi vill nog alla vara lite besserwissers innerst inne i våra kalla stenhjärtan.

smile

Publicerad 2010-09-20 18:53:52 i Allmänt,

Vad grått det är ute! Känner för ett ompalompa-inlägg efter morgonens arga utbrott över det Onämnbara.

Dagen i skolan började med en intervju med två rektorer och typ tio NV-elever. Vi var slumpvis utvalda och var tvungna att infinna oss klockan halv nio, något jag inte precis jublade över.
Sovmorgnar är heliga, och den som förstör en sovmorgon måste bjussa kaffe. Turligt nog fattade dem det och hade både koffein, loka och frukt tillhands. Det var faktiskt rätt roligt att bara sitta och spotta ut sina egna åsikter i en timme.

Efter det började det grå, ordinära måndagsschemat. Fyra timmars sömn och en naturdag innehållande matte, biologi och kemi är inte den bästa kombinationen. Jag tror jag slumrade till lite där den sista halvtimman av dagen.

Skoldagen slutade efter en evighet så jag & Zirri gjorde det som vi är bäst på - fika.

Dagen har varit väldigt lång och jag är pretty tired. Skall nu göra något nyttigt (spionera på nätet).

pinsamt

Publicerad 2010-09-20 06:39:40 i Allmänt,

Jag trodde aldrig att politiken skulle kunna påverka mig så mycket. Jag menar, visst att jag har valt och allt det där men jag har egentligen aldrig brytt mig så mycket om hur Sverige styrs. Men efter inatt känner jag bara för att göra något åt den situation som den lilla skara röstberättigade personer försatt oss i och som resulterat i att Sverigedemokraterna kommit in i riksdagen.

Reinfeldt har sagt det, Mona Sahlin med, alla vet det - dem driver en främlingsfientlig politik. Och ändå, trots detta, röstar folk på dem.
Håll Sverige svenskt, ett slagord som tydligen slagit stort. Men vad innebär det att vara svensk? Att dra ner på invandringen med 90% och stänga ute människor i nöd? Att utvisa människor inom landet som inte anses vara svenska? Hålla folk utanför?
Nu får ni fan ta er i kragen allihop och inse att det är fel på Sveriges invandrarpolitik, inte på invandrarna som individer. Och vet ni vad? Det är just den där invandraren som individ SD kommer åt i sin politik.

Grattis allesammans, rasism i riksdagen och 5.7% som sympatiserar med detta - idag är det pinsamt att bo i Sverige.


Ingen kan gilla allt, men alla kan gilla något. Alla gillar ansvarsfull politik driven av seriösa människor, ingen gillar politik som bryter mot de mänskliga rättigheterna och är direkt diskriminerande för olika folkslag.

varför

Publicerad 2010-09-17 07:56:14 i Allmänt,

..är det så tabu att gå och lägga sig tidigt?
Typ alla går ju och lägger sig kinda elva eller nåt på veckorna, men då får man ju bara sova typ sju timmar!
Igår var jag så sjukt trött efter att jag kommit hem från stan, klockan var åtta och vet ni när jag somnade? Nio, haha. Ja, så trött var jag, men inte bara det; jag älskar att sova. När man går och lägger sig vid den tiden kan man ju faktiskt sova rätt länge, inatt sov jag tio timmar. Egentligen skulle jag bara sovit nio, men eftersom min jävla mobil utan förvarning slog av sig själv mitt i natten så vaknade jag sju.

En timme försen och tio timmars sömn, vilken bra morgon!

14/9

Publicerad 2010-09-14 16:47:21 i Allmänt,

...och för övrigt är det min namnsdag idag! Inte för att jag fattar varför det skulle vara nåt speciellt egentligen, och alla namn som står i almanackan är ändå sånadära svensson-namn som alla har. Hurra, jag har ett namn som alla andra har yey! Grattis till mig - naat.
Har faktiskt också två andranamn, som även dem är typiskt svenska och som sorgligt nog också har varsin plats i almanackan aka Svensson-forumet.
Haaaaataaaaaaaaajaaaaaaaaa får åtminstone några att rynka på pannan.

I’m calling your name but no one’s there

Publicerad 2010-09-14 16:30:03 i Allmänt,

And I hope one day you’ll see nobody has it easy
I still can’t believe you found somebody new
But I wish you the best
I guess.

Well, idag är det tisdag och för en gångs skull drog jag till skolan lite tidigare så jag skulle slippa springa till lektionen. Kände mig som värsta martyren när jag gick upp en hel timma tidigare för att komma till skolan - och få reda på att jag är ledig hela dagen.
Satt i skolan ett tag och sen drog jag och Zirri ner på Espresso House och drack kaffe - Zirri drack chai - . Efter det så åkte jag hem och här sitter jag nu, har prov imorgon och sysslar med ingenting.
Mina planer för dagen är att kolla Idol klockan åtta, springa en runda och kanske läsa lite geografi.



good damn tired

Publicerad 2010-09-09 17:12:48 i Allmänt,

Gud vad trött jag är!
Imorgon är det matteprov, känns helt hopplöst. Kan dock inte skippa det, ska ha geografiprov på onsdag nästa vecka, vore bara totalt korkat att inte göra det. Men totalt korkad är jag ändå, kan knappt något och hävdar hela tiden att facit är fel i matteboken. Som ingen annan gör.

gääääsp

volbeat!

Publicerad 2010-09-09 16:43:16 i Allmänt,

idag har jag köpt biljetter till Volbeat som ska spela på Scandinavium den 8e oktober. Lyssnar en del på deras musik och har gjort det i något år, så ska bli väldigt najs att se dem live!
Förra året när jag & min brorsa var i Skövde och såg Dead by April stod jag längst fram vid räcket, det var så jävla coolt. Denna gången ska vi dock sitta ner, vilket iofs också är rätt gött eftersom man då slipper att köa så jävla länge för att få en bra plats i crowden. Dessutom får man förhoppningsvis inte lika ont i kroppen, det är nog stort tryck när Volbeat spelar.




En särskild låt jag ser fram emot att höra live är Soulweeper, en låt jag stundvis lyssnat sönder. Gillar också Fallen.

Förra året var den mest minnesvärda låten Losing You, DBA gjorde den så jävla bra.

surar.

Publicerad 2010-09-06 08:02:49 i Allmänt,

mamma har åkt till Tunisien där hon spenderar dagarna på playan med en glassig glass i handen och blir brun. Jag spenderar däremot mina dagar i mammas lägenhet och blir väckt klockan sex. Ja, jag börjar ju inte förrän tjugo över tio idag då så att gå upp såhär tidigt känns bara skumt.
Inatt ska jag sova hos mormor, sömnbristen är nära.

if we ever meet again

Publicerad 2010-09-03 06:38:52 i Allmänt,

Det här är dagen som jag fruktat för hela veckan - dagen då jag börjar åtta. Damn vad jobbigt det var att gå upp såhär tidigt..

Ska börja dagen med geografi, fortsätter sedan med matte, miljökunskap/politik och sist men inte minst en kemilektion. Har redan fått två fetingprovdatum att kladda ner i almenackan och en hög läxor. Vad betyder mjukstart? Det vet nog ingen på Bäckäng något om i allafall!

Snart är det helg och det ser jag fram emot.

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela