IDLISH

guldstjärna, vart är du?

Publicerad 2012-01-31 22:18:19 i Allmänt,

Känner mig nämligen väldigt duktig för tillfället! Jag måste få be att meddela att jag, Ida aka Idlish numera tagit tag i mitt liv. Detta gjorde jag idag klockan 20:37 när jag bestämde mig för att sätta mig vid datan och försöka tyda mina kladdinga anteckningar från onsdagens lektion i juridik. Efter mycket knåpande och sökande på google har jag härmed skrivit allt väsenteligt som fanns att veta från lektionen i ett dokument på datan.
Vad jag gjort mer idag? Jo, jag var i stan tillsammans med Jilly, Shabby och Arsan på en mysig fika med mycket skratt. Och sedan åkte jag med Anneli hem till Svaneholm för lite snack.

jag, Jill och Arsan. Hurra för fikor, beach 2012 här kommer vi absolut inte!

jag ska åka till

Publicerad 2012-01-29 12:20:07 i Allmänt,

...Egypten! Ja, det är faktiskt sant. Jag och Andy drar oss till varmare breddgrader i slutet av mars. Känns helt overkligt men det är faktiskt sant. Bokade resan i fredags mellan mina två jobbpass och plötsligt var det mycket lättare att åka till jobbet.

jobba jobba jobba

Publicerad 2012-01-27 16:05:28 i Allmänt,

Vart full rulle sedan i tisdags! Alla kvällar har varit fullbokade. Enda kvällen jag inte jobbat var i onsdags, men då var jag ju på kvällskursen. Idag ska jag jobba till tio på badhuset, igår jobbade jag kvällspasset på Borås Simarena och imorgon ringer väckarklockan tidigare än jag önskar för ska jobba från nio till fem på stadsparksbadet. Idag har jag också jobbat till klockan ett på simarenan.. blev två pass idag. Men pengar växer tyvärr inte på träd så dä ä ba å leva med.

ååh

Publicerad 2012-01-25 10:36:53 i Allmänt,

vaknade nyss, är seg i hela kroppen. Jobbade kväll igår, det gick snabbt och var kul. Men idag, o maj gad vilken stelhet jag känner i benen!
Dagens planer är att komma mig ut på en joggingtur, jobba några timmar och sedan ska jag försöka hitta till salen på Borås Högskola där min kurs börjar ikväll. Undra när jag måste åka in? Börjar halv sju, men jag tror inte att mitt motto "bättre sent än aldrig" uppskattas i skolvärlden överhuvudtaget.

i veckan

Publicerad 2012-01-23 12:43:43 i Allmänt,

ska jag börja min kurs på högskolan här i Borås! Ska studera halvtid, juridisk översiktskurs. Kommer bli intressant att börja plugga igen, blivit en latmask senaste halvåret utan skolan. Ska bli kul att förhoppningsvis läsa ett ämne jag tycker är intressant och inte en jävla massa fysik och kemi, två ämnen som orsakade mig mycket huvudvärk och oro under den senare delen av trean.
Kommer ihåg sista fysikprovet, det sista provet på gymnasiet. Vi hade skjutit upp det till en av de sista dagarna den sista veckan i skolan. Hade inte precis en av mina bästa veckor framför skolböckerna eftersom det kändes som att allt redan var över innan jag gjorde provet vilket gjorde mig jättenojig. Det kändes som om jag inte kunde koppla av ens efter provet eftersom fysikläraren skulle rätta proven snabbast möjligt och återkomma med resultaten via skolmail. Dum som jag var hade jag struntat i att läsa alla mina mail jag fått under de tre åren jag gick på gymnasiet vilket slutade med att jag såg ett gammalt mail han skickat till mig med en ny provdag eftersom jag varit sjuk på den riktiga provdagen. Men det roliga var att överskriften var "OMPROVSTILLFÄLLE ONSDAG" eftersom han skickat ett massmail till alla som skulle göra omprov den dagen på den tiden.
Jag kollade ju inte datumet, jag var alldeles för upprörd för det vid den tidpunkten. Jag blev JÄTTEbesviken och började typ lipa eftersom jag aldrig fått göra omprov förut och för att det var det sista provet på gymnasiet. Dessutom ville jag inte få G på kursen heller eftersom jag hade satt upp som mål att inte få G på någon av mina kurser och lyckats ända tills då.
Besviken och bedrövad satte jag mig för att råplugga till omprovet dagen därpå, men sen så hamnar jag i en smsdiskussion med Zirri tror jag, och hon säger att hon inte fått reda på resultatet än. Klockan är åtta, och ingen annan hade fått ett mail. Då, efter att ha deppat sönder loggar jag in på mailen igen och ser att det mailet JAG gråtit och deppat över är daterat till typ den femtonde februari eller nåt sånt och det var maj då.
Fan vad glad jag blev efter det. Slutet gott allting gott, våran fysiklärare publicerade resultaten typ klockan tolv på natten och jag fick VG på provet och VG på hela kursen.

jag bryr mig inte

Publicerad 2012-01-20 14:41:19 i Allmänt,

tänk vad mycket tid vi ödslar på att tänka på vad andra tycker om oss. Vissa människor verkar knappt kunna göra någonting utan att få alla andras godkännande. Hur många gånger har jag inte hört "hon tycker så" och "ALLA tycker att det är ditt och datt".
Folk som  är alldeles för nyfikna och som frågar alldeles för mycket. Folk som vet alldeles för lite men snackar som om dom vet allt. Folk som skapar sina egna sanningar om folk och lurar i alla inklusive sig själva att deras version är den rätta. Jag tror ärligt talat att de som är såna själva är dom som är mest rädda för vad folk ska tycka om dom. För nu ska vi inte ljuga, när någon tror att hon/han vet något så är det nästan i alla fall mycket värre än sanningen. Och de som skapar sådana versioner solar sig sedan i flera dagar på denna ärliga och tillförlitliga version om en persons förehavanden och talar om för alla som någonsin sett denna skandalösa person som om än bara för en sekund vad som hänt. Skadeglädje och brist på samtalsämnen i en underbar mix gör sedan att historian är välkänd överallt, gamla klasskompisar, barndomsvänner och föräldrar - alla tror på den och alla vet om den. Den som tenderar att få höra den sist är just personen den handlar om, och inte är det då den som startade detta rykte som talar om den för henne/honom.
jag undrar bara, kan man inte kolla med personen som allt handlar om, kolla om allt det stämmer innan man skriker ut det till varenda person med hörseln i behåll som man stöter på?

17 jan

Publicerad 2012-01-17 13:01:34 i Allmänt,

känns typ som om jag fått en klubba i huvudet, känner mig jättekonstig. Kan bero på slakten igår på tantgympan, hejdå muskler jag hoppade sönder er alla. Och sedan kunde jag knappt fixa att köra iväg för att vänsterbenet skakade så mycket när jag skulle hålla det i dragläget på bilen haha.
Varför ska vi fika idag tjejer när alla vet att bästa fikadagen är en onsdag? Jag röstar för onsdag eftersom jag ska jobba snart!

Vaknade halv elva idag och är seg. Ont överallt, men det har jag ju redan berättar.

vinkompisen & jag

Publicerad 2012-01-07 14:28:09 i Allmänt,

ikväll ska jag träffa my one and only BFF och vi ska dricka rödvin och ha tjejsnack. Umgås så mycket med Andy nuförtiden och med honom kan man inte prata djupa känslor. Ser fram emot det!

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela