IDLISH

plugghästen för talan

Publicerad 2010-10-26 13:51:13 i Allmänt,

Hej, kära åhörare. Idag är en glädjens dag. En glädjens dag för mina betyg i allafall.
Sitter hemma hos Zorro och räddar världen, dvs käkar pannkakor och dricker kaffe. Vi ska nu, efter en livstids planerande, göra klart biologirapporten. Och ja, den ska in idag. Annars går jag inte hem!

befriande

Publicerad 2010-10-21 16:36:25 i Allmänt,

Blev bara så jävla trött på allt bullshit du vräkt ur dig på sistone, så jävla trött på att inte få höra det från dig utan via något så patetiskt som FB. Så adios.

Idag är jag lättad. Och trött. Har suttit på valton's (café i V-fors) med Zirri idag och gjort en projektplan. Känner mig döduktig.

godmorgon plocken

Publicerad 2010-10-20 08:38:57 i Allmänt,

Idag börjar jag halv tio, det är ju nästan att man får gå upp i ottan! Känner att jag blivit lite bortskämd på sista tiden, har sovmorgon hela tiden. But I like it.

Igår så skulle jag ju då ha pluggat en massa, typ sista provet i geografin är idag och det är avgöööörandee. Damn vad jag hatar det ordet. Detta avgööörandee prov kommer att avgööööraa. Blablabla, bullshit!
Har hursomhelst lagt ner cirkus en timma på att läsa boken igår kväll, och den där läsningen inkluderade 100 sms om hur tråkigt jag hade och 10 springrundor till vattenkranen.

I will try to fix it

Publicerad 2010-10-19 15:03:15 i Allmänt,

hörlurarna har glappat sönder, vädret är kiligt och jag är trött. Har prov imorgon, har knappt ens sett åt bokens håll. Har tusen andra saker saker att göra efter provet, orkar inte. Jag orkar inte alls. Vill bara skita i allt, lägga mig ner och sova. Tänk vad lätt livet skulle vara om inte skolan och all press och stress fanns.

skryt & music

Publicerad 2010-10-17 20:37:46 i Allmänt,

damn vad jag ska skryta imorgon! Har kinda gjort något vettigt denna mörka kväll. Vad har hon gjort? Har hon gjort klart sin biologilabb som skulle in för en månad sen? Räknat matten hon inte räknade förra veckan? Pluggat till geografiprovet som är på onsdag?!

Jag förstår era funderingar och förhoppningar mina kära, anonyma läsare. Jag förstår. Men nu måste jag ännu en gång dra ner er alla till jorden igen och tala om för er att trots att detta faktum låter otroligt - haha - så är det tyvärr sant; jag är dödligt. Lat. Jag har skrivit en fysik B-rapport som ska vara inneeee... om en evighet? Well, nu har jag skrytit klart för idag.

Vet ni vad jag ska ge er? Ett par fina låtar som typ ingen av er kommer att lyssna på men, som den älskade människan jag är, ska jag åtminstone försöka trycka på er bra musik. I´ll bet all of u listen at Larsan (Winnerbäck) or something like that.... urk...

John Legend - Everybody Knows
Volbeat - Fallen


OCH
om ni är inne i rumpor as my amigo Zerina K så måste ni ju lyssna på denna;
DDE - Rompa mi


shulu

Publicerad 2010-10-17 12:06:58 i Allmänt,

sitter och dricker kaffe atm. Kom precis hem från Andy. Vad vi gjorde igår? Vi hyrde tre filmer och drog hem till honom. Såg en av dem, Prince of Persia, två kvar! Valentine's day & någon konstig film som Andy valde.

Nu ska jag snart ut på en springrunda, sen ska jag ner till Svaneholm.

the truth

Publicerad 2010-10-17 11:59:37 i Allmänt,

det behöver inte vara såhär

timmar fulla med skrik

ändlösa bråk

som saknar både vett och logik

jag är kär

Publicerad 2010-10-16 12:43:40 i Allmänt,

i skogen, i vädret, i mina joggingskor och i min söndriga mp3.
Kan inte tänka mig något bättre än att springa i skogen för tillfället. De sista veckorna har jag verkligen sett fram emot det. Jag får den där känslan ibland, den kan vara i flera veckor. Det är så jädra synd att den försvinner ibland bara, så synd. Och konditionen och det glada humöret tenderar att försvinna med den.

idag ska jag träffa herr Arvidsson och vad vi ska göra vet jag inte. Ta det lugnt står högst upp på min önskelista, efter förra helgen vill jag inget hellre. Jag är nog den enda människan på jorden som hatar att vakna sent på helgerna. Ett sånt slöseri med tid, sova ska man göra på natten va!

5 i topp

Publicerad 2010-10-13 20:22:27 i Allmänt,

...över irriterande saker som kan inträffa
  1. Hörlurarna börjar glappa.
  2. Man får en potatis i strumpan.
  3. Man missar bussen som man ska åka med 500 viktiga metrar.
  4. Internet laggar.
  5. Man klickar sig in på min blogg.

let me entertain you

Publicerad 2010-10-13 15:29:03 i Allmänt,

sitter och äter nån sörja jag hittade i kylskåpet, blev jättehungrig... Ska ner till pappa snart. Min faster och hennes familj kommer också, det ska bli kul att se dem!

Nu ska jag byta kläder, går runt i mjukis och en XXXL-tröja.

everybody knows, but nobody really knows

Publicerad 2010-10-12 07:50:19 i Allmänt,

& I know one day you'll see nobody has it easy. I still can't believe that you've found somebody new.
I wish you the best.

I guess.



Vaknade upp med en träningsvärk som jag inte känt på länge i både ben och armar. Jag och Zirri var på gympa i Viskafors igår. Jättekul. Och jättejobbigt.

Idag har jag fysik i tre långa timmar. Efter det ska jag ta tag i biologin. Oj vilket roligt inlägg, where's the humor?! Gone.

the weekend

Publicerad 2010-10-10 12:31:52 i Allmänt,

den här helgen har gått under temat; sova lite, vara uppe sent, vakna sömnig, vara sömnig hela dagen.
För det är så den har vart. I fredags så kom jag och brorsan hem vid halv två, somnade typ två var tvungen att gå upp tio. Igår var jag ute på stan med folk, och kom trots allt hem förhållandevis tidigt, klockan tolv, men damn vad trött jag var när jag vaknade idag klockan elva.

Nu ska jag ut och springaaa, har inte sprungit på flera dagar blir gaaaaalen!

kvällen

Publicerad 2010-10-09 10:54:10 i Allmänt,

Shit asså, ni skulle vart med! Eller kanske inte ni som inte gillar Volbeat, men ni andra... Dem var så bra att man bara satt där och inte hade nåt att säga. En jävla bra show.

Det enda dumma med denna konserten var att vi hade sittplatser, ville ju helst bara resa sig upp hela tiden men man hade ju någon bakom som då inte skulle se. Det mest oslagbara skulle vara att få stå längst fram vid staketet - men man kan inte få allt, och efter igår känns det hursomhelst som om jag har fått för mycket av det goda.


Idag är jag pretty dead, känner för att gå ut och springa en runda men ska ta halv-tolvbussen till stan och sedan en buss vidare till jobbet. Ciao!

hissar och dissar

Publicerad 2010-10-07 08:56:22 i Allmänt,

Hissing

  • Stoooora, skööööna halsduuukar.
  • Mitt blonda hår. Trots att det är lite gula nyanser här och där är jag glad att jag fick tillbaka det. Idlish is a blondie, that's it.
  • Fredag den åttonde oktober - aka imorgon - . Ska äntligen få se Volbeat live!

Dissing

  • Paraplyet som lyser med sin frånvaro, så nu får jag la ta en dusch på väg till skolan.
  • Den där jävla ettan/åttan/trean-bussen som alltid åker förbi mig upp till skolan när jag kommer till busstorget. Ack, jag är så trött på det.

i will never regret it

Publicerad 2010-10-05 07:58:50 i Allmänt,

Well, vad ska jag skriva? Om min dag? Vad jag gjorde igår? Vad jag ser fram emot?

Näej, just nu innehåller mitt liv en kaffekopp, en dammig grafräknare, en penna och ett kladdigt papper fullt av felberäkningar. Jag har inga suddigummin hemma. Det innehåller en fysikbok, ett öppet labbdokument på datan och en massa jävla tvivel på hur jag ska klara provet om två timmar. Varför slutar alltid varje provmorgon såhär..?

Jaja, nog med gnällandet. Efter provet ska jag ta det lungt ett tag tror jag. Läntar redan tills klockan slår tjugo i ett!



you

Publicerad 2010-10-04 18:51:37 i Allmänt,

jag är trött på orden

som kastas ur min mun

fula, elaka ord

ibland förtjänar jag att vara stum

jag är trött på vissheten

om att inte räcka till

trött på sanningen

jag kommer aldrig vara som du vill

och alla höga hästar

du tror jag sitter på

är bara illusioner

och kommer alltid vara så

new shit

Publicerad 2010-10-04 06:35:41 i Allmänt,

Ledig dag från skolan, ska jobba någon timma på nelly hade jag tänkt tillsammans med Anneli och sen ska jag kvickt hem för att plugga fysik. Har prov imorgon. Grrrreat.

I helgen har jag städat i ordning in my new room. Det gick la sådär, om det är något jag hatar mer än att packa ner så är det att packa upp.. Har också plumsat i Sandaredsbadet - as always - och vart på Andys kalas.
Igår pluggade jag faktiskt på riktigt - dvs mer än två timmars koncentration - så nu känner jag mig.. lycklig? Åh, nu är botten nådd!

Ska in med bussen snart, ni får ha det gött.
Godmorgon förresten.

scream the anger & sorrow of a girl

Publicerad 2010-10-01 18:29:26 i Allmänt,

Well it's over and a letter is flying high
Out the window to catch a hand of thine
Could the founder release it's bloody words
Scream the anger and sorrow of a girl

But you're keep on the question i tell you not to pop
But maybe it's been a hurting, it's been hurting from the start
Do you not coping then tear it apart

volbeat - soulweeper #2



För övrigt har jag glömt att berätta att Andy fyllt 18 i veckan - man har liksom inte fyllt år förrän någon nämnt det i sin blogg -.
Well, idag ska jag träffa honom och vi ska la gå ut på en promenix om jag får bestämma. Vilket jag hopefully får.

Imorgon ska jag jobba och sedan ska jag kanske, kaaaanske, plugga. Troligen inte, hiih.

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela