IDLISH

lördag in my heart

Publicerad 2011-04-30 16:27:50 i Allmänt,

Torsdagskvällen med Lovisa var awesome. Tillbringade tiden på Rya åsar, en gräsplätt som för en kväll var fylld med glada människor. Då främst Bäckäng-ppl. Kom hem tolv och kraschade i sängen i vanlig ordning.

Igår träffade jag tjejerna - Zirri, Lovisa, Shabnam & Jill - i stan för en fika och en timlång skojakt. Hittade även en studentklänning som jag köpte. Orkar inte titta mer efter en eftersom det är jobbigt och förödmjukande i de fallen när klänningen är på tok för liten och framhäver fel delar av kroppen (exempelvis gäddhäng, bilringar och oupptäckta utbuktningar på ryggen vid extremt tajta kreationer), och att den då är vit förbättrar verkligen ingenting.

Kort och gott är jag glad och nöjd med mitt klänningsval occh tänker inte ägna en blick åt vita grejer i butiker fram tills den 10e juni, en glädjens dag.

Idag ska jag.. göra något. Titta på TV verkar det som, har på vägen mot bättre vetande lovat bort mig själv till en helkväll med ishockey (uurk). Vi får väl se, vi får väl se.

nu

Publicerad 2011-04-28 18:28:21 i Allmänt,

har jag gjort klart mitt prov och gjort allt jag ska göra idag. Förutom en sak. Träffa Lovisa inne i stan. Får se vart vi hamnar.


försöker i allafall klä upp mig. Om det blir bra? Nej.

kulturvecka!

Publicerad 2011-04-26 08:32:58 i Allmänt,

idag börjar kulturveckan på Bäckäng - en vecka fylld av galna aktiviteter som exempelvis mjölkhiv ( uuuh, en syn jag aldrig kommer glömma då deltagarna började SPY upp mjölken efter att ha druckit för många liter ).
Jag drack inte mjölk på en vecka efter det.

Hursomhelst så är vi väl den enda klassen på skolan som har prov i veckan. Snyft.


Nu ska jag göra i ordning mig - if that's possible - och bege mig mot bussen. Ska nämligen ha en fysiklektion i tre timmar.
Avslutar med en bild:

mina fina hoooomies i sina studentmössor.





.....och några väl valdra visdomsord:

BOXING
the harder you train
the luckier you get


25

Publicerad 2011-04-25 13:54:00 i Allmänt,

har ni varit ute på joggingrunda med mamma - en traumatisk upplevelse som jag sent kommer glömma. Att springa långt, snabbt och samtidigt ha ont i benen är ingen bra kombination, tro mig. Nu är jag i allafall hemma och ingen är mer glad över det faktumet än jag själv.

Lägger plugget åt sidan ett tag till av några anledningar

  1. jag har precis sprungit jättelångt och skapat dåliga minnen som jag kommer bära med mig livet ut
  2. det är för fint väder för plugg
  3. zerina och jag ska in till stan för en fika. Hallå vi har inte setts sen i torsdags don't judge me.

måndag

Publicerad 2011-04-25 10:47:43 i Allmänt,

Har fått dille på kanel. Äter det hela tiden, vilket kanske kan vara anledningen till att det tagit slut. Stod helst handfallen imorse Vad ska jag äta till frukost?? Vanligtvis - sedan min passion var ett faktum - äter jag havregrynsgröt med kanel. Och havregrynsgröten är liksom inte god utan kanel.
Ja, mina i-landsproblem är få men stora Fick improvisera och dricka fil istället.

Idag ska jag.. inte låtsas som om jag har så mycket att göra för att lura mig själv till att skjuta upp plugget.

next up; jogging.



Haha på tal om jogging och friskvårdsaktiviteter så har jag en ny tröja jag sover i:


"BOXING
the harder you train
the luckier you get"

och det bör nämnas att jag aldrig i hela mitt liv har boxats.

by the way

Publicerad 2011-04-24 17:45:49 i Allmänt,

..visade jag ju aldrig hur resultatet blev när Anneli målade på mig!




en elefant.. eller en ganesha, som det heter på halsen.


ett skepp på låret

Mm, tro nu inte att detta inträffade på en timme! Detta tog riktigt lång tid, mina vänner. Riktigt lång tid.
Hon har målat med vattenfärger och tusch. En eloge till Anneli för det hårda arbetet, måste vart riktigt jobbigt. Själv klagade jag som en treåring, och jag låg ju bara ner.

irriterande

Publicerad 2011-04-24 17:32:06 i Allmänt,

  • soleksem. Det bara är det. Särskilt när det är på halsen, där alla kan se det. Man går ju knappast med feting-halsduken mitt i sommarvärmen.
  • att mitt hår är gult. Gååååå bort gula fääääärg. I hate u. Tänker aldrig färga håret brunt igen, det dummaste jag gjort på länge.
  • radioreklam. Eller reklam överhuvudtaget är ju bara sjukt irriterande. Tycker ni inte?
  • gaphalsar på bussen. Håll tyst håll tyst! Kan man inte prata med varandra i normal samtalston på bussen? Tiden är förbi då motorn lät som en brunstig ko, nowadays märks den knappt. Desto mer märks de skyldiga fridstörarna. Nästa gång ska jag kasta en metro på dem, bara så dem fattar vinken. Eller nej, det skulle jag aldrig våga, haha.

dålig update

Publicerad 2011-04-24 17:21:36 i Allmänt,

ojojoj! Har verkligen blivit kass på bloggandet.

idag har jag försökt plugga matte.. det gick inte alls. Har typ glömt bort allt efter mer än en veckas uppehåll. Måste verkligen sätta mig och råplugga efter detta, har prov på onsdag och det måste jag klara.
När jag har gått ut gymnasiet har jag läst 400 poäng matte, vilket ungefär motsvarar fyra års lektioner på 3 timmar/vecka. Well, hellre matte än fysik eller något annat skittråkigt ämne där man kan sitta i 6 timmar och ändå inte fatta ett piss. Jag ångrar verkligen att jag valde till b-kursen i fysik. Nu när jag vet att jag aldrig kommer ha användning av den efter denna terminen.

Suttit ute på balkongen hela dagen och bättrat på brännan. Åååh, det är så skönt. Har dock förbrukat en halv flaska solkräm, min hud är inte känslig för sol men jag tror nog att man ska använda lite ändå om man suttit sedan klockan elva imorse.

Imorgon ska jag sitta hela dagen med matten, håll tummarna för att jag lyckas! Annars kommer jag blogga ännu mer sällan, om det nu är möjligt.


ah jag skulle verkligen passa i kort hår

22

Publicerad 2011-04-22 09:25:01 i Allmänt,

Ni vill säkert veta vad jag gjorde igår kväll. Jo, jag var först hos Lovisa & åt hennes hemmagjorda veganska prinsesstårta. Och apropå ingenting så bestämde vi oss för att gå på bio. Såg Red Riding Hood och den var riktigt bra! En klart prisvärd film att se på bio.

Kom hem vid tolv efter att ha suttit på McDonalds med Zirri i typ 50 mins och glott på fyllon. Om en stund ska jag ut på joggingspåret, can't wait. Hann inte jogga igår, för hade ju fullt upp hela dagen.

to lovajsa

Publicerad 2011-04-21 17:10:03 i Allmänt,

har vart i stan typ hela dagen, köpt en massa nya linnen och skor. Även bjudit Andy på indisk mat.

Nu är jag helt slut men inte missar jag en chans att träffa tjejerna, så ska in till stan snart igen för att åka upp till Lovisa.

vill ha kort hååååååååååååår

long time no see

Publicerad 2011-04-18 10:12:01 i Allmänt,

är så sjukt lycklig. Två av de sakerna som upptagit det mesta av min tid har denna helg tagit slut. Först projektarbetet. Jag & Zerina satt hela förra veckan och skrev rapporten. Vi är så sjukt duktiga. Jag är så stolt över oss. På många sätt är jag och Zerina sjukt lika. Under press kan vi åstadkomma storverk, men ifall vi har lång tid på oss gör vi ytterst lite båda två. Jag skojar inte när jag säger att vi satt måndag-onsdag minst sex timmar varje dag och bara skrev. Vi liksom stängde av alla andra tankar och bara fokuserade på en enda sak; att skriva rapporten. Vi fick ihop 40 sidor rapport med typ 30 sidor ren information.

Zirri & jag - probably the best team in the world.

För det andra slutade simterminen. Numera har jag alltså en möjlighet att ha ett liv på helgerna. Även detta är en stor lättnad. Men den största faktorn till att jag sover gott om nätterna är dock projektarbetet som tagit slut.

För en gångs skull så kan jag säga att just nu, nu är allt perfekt. Men snart ska jag ta igen allt jag inte hunnit med att göra, så den där perfekta känslan lär inte vara länge.

på högskolan

Publicerad 2011-04-04 18:10:20 i Allmänt,

kemiman: jag vill inte ha några tappade glasflaskor nu
ida: okej, ska försöka komma ihåg det *tar tag i glasflaskan* (ska öppna den för vi håller på med en kemilabb)
kemiman: och sedan sätter du den där...
ida: *redan satt den där*
kemiman: och skruvar av locket
ida: *har redan gjort det*
kemiman: ..och sätter i röret..
ida: *har redan gjort det*
kemiman: ..och nu skruvar du på locket igen..
- efter att upprepat proceduren och hört samma tillsägelser lika många gånger -
ida: jag skulle aldrig klara detta utan dig!
kemiman: *allvarlig* detta kan vara rätt svårt
ida: ja, skulle väl aldrig kunna skruva av och på locken utan din hjälp
kemiman: *tystnad*

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela