IDLISH

nya funktioner

Publicerad 2011-01-31 13:33:46 i Allmänt,

man vet att man har en för avancerad mobil när man efter två år fortfarande hittar nya funktioner... Haha! Ja, för vet ni vad? Just nu,nu,nu, nu sitter jag i sal 303 på bäckängsgymnasiet och lyssnar på Bengt och hans visa ord. Samtidigt som jag surfar! Love this

blöt hund, jag?

Publicerad 2011-01-30 18:13:23 i Allmänt,

sitter och lyssnar på Tomas Ledin - har några nostalgilåtar som han står bakom, konstigt nog - med en stor, varm kaffekopp i näven. Har större delen av dagen plumsat runt i Sandaredsbadet tillsammans med cirka hundra olika personer varav tre andra som liksom mig var över 8 år. Ja, ni fattar ju själva att livet i en simbassäng inte alltid är lätt, men det slutar givetvis alltid med party eftersom barn är barn, och även jag är ett barn.

Var jag fick den meningen ifrån vet endast gud(arna?). Jag tänker sannerligen inte tjata in mig i en massa religiösa och filosofiska frågor denna kvällen, det finns det så många andra som gör. Just nu känner jag bara för att göra... absolut ingenting.

slentrian

Publicerad 2011-01-28 07:00:06 i Allmänt,

Jag är trött på hela konceptet. Upp på morgonen, koka kaffe, göra sig i ordning, samma människor på morgonbussen, springa till en buss för att åka från södra till skolan, se samma folk i skolan, höra samma saker i skolan, veta att skolan snart tar slut, ångest över projektarbetet, samma folk på bussen hem från stan, komma hem, göra något, somna. Nästa dag ringer väckarklockan, och samma sak händer igen. Fattar ni? Jag orkar inte.
Enda gången saker inte är som dem ska är morgnar då man vaknar och tänker "yes, idag kommer det att vara annorlunda!"
Men nej, det är det aldrig.

Jag har ingen smart lösning på detta problem, och även om jag kan tänka mig varför jag känner som jag gör så vill jag bara lämna denna tanke åt sitt öde och inte ödsla energi på annat än att försöka klara de sista månaderna.

let's be happy

Publicerad 2011-01-27 08:10:09 i Allmänt,

Wooo, idag är det torsdag och trots min nya inte-tjata-sönder-om-skolan-policy kan jag ändå inte motstå att tala om för er att jag börjar tio....och slutar tio över elva.

Och vad jag ska göra efter det är förmodligen redan spikat och klart - ska till gymmet med Zerina.

Vad mer kan jag berätta för er denna underbara morgon? Förutom att tantgympan var väldigt,väldigt jobbig igår och att jag kraschade i sängen efteråt så nej, ingenting.

don't stop believin'

Publicerad 2011-01-26 16:26:44 i Allmänt,

hold on to the feeling

Idag har jag varit i stan, likt alla andra dagar. Skolan är ju där. Men när vi slutat så var jag på stan som man tänker sig den - lycklig, full med kläder och glada/weird ppl. Gick runt en stund med min vapendragare tillika bästa - värsta? - vän Zorro.
Vi gick in på H&M där vi stannade hur länge som helst och testade diverse klänningar, skor och även en shortsdräkt som sannerligen inte satt som den skulle.

Fastslog - som jag gjort hundra gånger förut - att min rumpa dödar alla slags jeans som finns. Förklaringarna till detta fenomen är många, men min fasta och orubbliga åsikt är att Gud hatar mig och vill bestraffa mig genom att låta mig få den värsta hängrumpan i hela världen. Zerina hävdade dock att jag inte har nån rumpa alls. Men hur kommer det då sig att något enormt stort alltid sabbar jeansrumpan? Det är ju knappast mina lår

när jag dricker kaffe ska man..

Publicerad 2011-01-26 07:23:38 i Allmänt,

  • ..fort dra blicken till tröjan och notera om den är vit eller ej. Om den är det är det ens plikt att snabbt som ögat ta kaffekoppen ur mina händer. Vita tröjor tenderar att bli kaffedränkta annars. Tro mig det har hänt fler gånger än jag kan räkna med fingrarna.
  • ..ifall man har något viktigt att berätta vänta tills jag druckit upp. Detta för att dels undvika missöden som det över, dels för att jag inte kan göra två saker samtidigt.

the powerlady

Publicerad 2011-01-20 09:13:58 i Allmänt,

Att träna gör att jag känner mig hälsosam. Och hälsosam vill ju alla vara. Jag tränar inte för att bli smal eller för att se ut på ett visst sätt, även om det är kul att träningen kan ge resultat. Jag mår bara mycket bättre efter att ha tränat än vad jag gör om jag inte gjort det.

Och såklart har jag ett mål med träningen. Jag vill ju inte precis springa 1 km och svimma, jag vill ju att det ska gå framåt. Och ibland går det framåt, men ibland inte.


11 år gammal

Jag vill bli en powerlady. 80 bast och fortfarande kapabel att sköta mig själv. Cykla och hålla igång. Det är mitt mål.

new

Publicerad 2011-01-18 19:33:36 i Allmänt,

har gjort en ny header, även om framtiden är oviss för denna blogg. Måste ju då få säga att jag är redigt nöjd med den!

the big question

Publicerad 2011-01-17 20:39:52 i Allmänt,

Tycker att min blogg har varit lite dyster den senaste tiden.
När jag återupptog mitt bloggskrivande för mer än ett år sedan så gjorde jag det för att underhålla folk. Förr skrev jag roliga texter om vardagsting. Kryddade med lite sarkasm, ironi och en massa kärlek. Och det underhöll inte bara folk, utan även mig.

Nuförtiden ser jag inte så mycket humor, jag ser den kalla dystra verkligheten.
Kanske är det för att livet är hårt - inte bara mot mig, utan mot alla - eller kanske för att jag helt enkelt blivit en torris *bam bam baaaam*. Jag skriver om det som berör mig, och just nu är det skolan som kretsar i huvudet 24/7. Men kanske är det dags att göra detta till en plats där såna saker är förbjudna att skriva om. För vad vinner jag på att skriva ut mina bekymmer här? Det enda jag får är ännu mer magvärk eftersom det är så mycket som måste göras.

och dessutom så kommer jag aldrig skriva om mina personliga problem här. Internet är en plats för glädje och kontakt, inte för smutskastning och skitsnack vilket vissa inte förstått än. Jag tänker aldrig, aldrig sänka mig till den nivån då jag skriver ut elaka saker om andra personer, för jag är smart nog att ifall jag har problem med någon ringa personen i fråga och reda ut det.
och ja, det var väl en av mina dolda agressioner, haha.

Så då är det stora frågan vad jag vill skriva om.. det är den stora frågan. Och idag har jag inte svaret på den. Kanske imorgon, eller i övermorgon, eller kanske aldrig. Kanske har min kreativitet tagit slut, och kanske kommer jag i framtiden nöja mig med att stalka mina vänners bloggar.



coolaste katten ever

let's go crazy

Publicerad 2011-01-17 09:25:41 i Allmänt,

Vet ni vad? Min morgon skulle spenderas med dammsugaren. Men det blev ju inte så. herregud, jag trodde aldrig att tre ungdomar på en helg var kapabla att vända upp och ner på ett vardagsrum, ett kök, en hall och två sovrum. Men det kan vi tydligen.
Hursomhelst så kommer mami hem idag, och faktum är att städplanen ännu inte satts i verket. Hon kommer nog hyra barnvakt nästa gång hon åker bort. Och då bör det nämnas att vårat hushåll om 11 månader på pappret inte innefattar några barn.

Idag är det en historiens dag. Varför? Jag inleder min sista termin på gymnasiet. Idag börjar nämligen vårterminen officiellt på Bäckängsgymnasiet. Yes!

fredag

Publicerad 2011-01-14 08:03:00 i Allmänt,

ååååååh tjejer, nu är det snart dags för helg! Och vad gör vi på vanliga fredagar om vi inte drar ner till stan och fikar?? vavava? Nej just det, ingenting vettigt! Så jag kommer sitta hela dagen och länta till vår awesome fredagstradition.

den där fysiken ja

Publicerad 2011-01-12 19:35:55 i Allmänt,

imorgon;
prov
redovisning i svenska på 25 minuter med jillian

status:

pluggar lite halvengagerat till provet och angående redovisningen har jag & Jillian fortfarande inte kommit underfund med vad den ska handla om.

Ååååh vad trevligt!

try to please ya

Publicerad 2011-01-12 10:11:21 i Allmänt,

Yeah I'm sorry
I can't afford a ferrari
But that don't mean i can't get you there.
I guess he's an xbox and I'm more atari
But the way you play your game ain't fair.

I picture the fool that falls in love with you
- oh shit she's a gold digger -
Well
- just thought you should know nigga -
Ooooooh
I've got some news for you
Yeah go run and tell your little boyfriend!

old days

Publicerad 2011-01-10 18:17:31 i Allmänt,

Läser Zirris gamla blogg, vet ni att jag gästbloggade där förr i tiden? Det här inlägget skrev jag en dag i januari för snart två år sedan! Tiden går så snabbt.

Vart är jag, Ida, om 10 år?!


Häromdagen funderade jag över vad jag ska bli när jag blir stor, är ju liksom ett plus i kanten att veta det vid dethär tillfället. De som går yrkesförberedande program vet FÖRHOPPNINGSVIS vad dom ska göra med livet, och de som läser naturvetenskap/samhällvetenskap har väl förhoppningsvis ett humm om vad framtiden ska innebära.
-Men inte jag! Nästan sjutton år gammal och begraven i plugg veckorna igenom, och inte en aning om vad jag pluggar för. Jag tänker inte "Mycket plugg, men det är värt det, jag ska bli DET och då måste jag kämpa för det!"
Mina tankar en sen pluggkväll är mer; "Någon gång ska jag söka till NÅNTING och det leder mig NÅNSTANS och förhoppningsvis gillar jag det.."
Om någon frågar mig vad jag ska arbeta med när jag blir stor (arbetande vuxna människor utgör majoriteten av den frågande skaran nyfikna människor), så blir det först ett eeeh.. följt av ett vet inte... följt av ett kanske ditt eller datt... följt av ett panikslaget jag har ju lång tid på mig att bestämma.. när jag inser hur osäker min framtid är. Jag har haft tio år på mig nu, sedan första dagen jag klev in i Svaneholmsskolan med entusiastiska steg.
När jag var liten skulle jag bli brandman eller polis -yeah right. tanken på att bli brandman är ju fin -springa in i brinnande hus och rädda människor, släcka bränder och bli hjälte för dagen. Så är det på film iaf. I verkligheten är det nog liiite mindre glamoröst, även om brandmännen gör en väldig insats för samhället. Men bara tanken på mig som en brandman -nej tack. Jag tror jag räddar brandkåren från mina dagliga klagomål om mitt hår. Och tänk hjälmen man måste sätta på sig om man är brandman, no way!!

2009-01-17 @ 13:55:26

I still love you

Publicerad 2011-01-09 21:18:17 i Allmänt,

sitter här kvällen innan skolan börjar. Och försöker undvika tanken "om jag börjat plugga tidigare så..." (hej prestationsångest!). Nu ska jag sova.

morgonsludder

Publicerad 2011-01-07 10:04:59 i Allmänt,

har tillbringat morgonen framför TV;n. According to Jim är numera en tradition att se på i morgonsoffan, även när det är skola. För som bekant så har jag sovmorgon fyra dagar i veckan. Men idag så satt jag faktiskt och fick en tår i ögat när jag såg på Adoption Stories.
Haha, det är sant. Varenda gång jag ser på det så blir jag helt tårögd som en annan lipsill.

baby baby baby why do you wanna hurt me so bad?

Publicerad 2011-01-05 23:00:14 i Allmänt,

En gång när jag var sju hurrade jag. Varför? Jag hade fått min första läxa. Vilken jädra snorunge jag var. Kom precis att tänka på det och får väl någon gång dela med mig av mina tankar.

Har suttit och glott på mitt tilltänkta matteprojekt i en timme om inte mer och innan dess försökte jag plugga till mitt fysikprov nästa vecka. Vem sa att man skulle koppla av när det är lov?

Näe, inte var det jag i allafall.

memories are forever

Publicerad 2011-01-02 10:48:14 i Allmänt,

Zerina & jag drog till Ulricehamn en dag i februari för att upptäcka att skidor är awesome.

Jag hade kul med fiskarna på vår klassresa till Malmö och Danmark i april

Tjejerna & jag frös häcken av oss på arenakampen

Vi hängde på Sandwalls efter skolan när vädret tillät det

Vi slutade tvåan och det var en... glad tillställning. Vi var väldigt avundsjuka på studenterna i allafall

Vi tog avsked på Almenäs och sågs inte på en månad. Jag saknade visst Shabnam & Jill (surprised, haha)

Nina, Anneli, Zirri och jag drog ut på vår numera traditionella tältning ute på en av Storsjöns öar.

Trean började och ja, vi var nog mer glada än vad bilden avslöjar över detta faktum. Snart är det över!

Jill <3
Vi har fikat lika mycket som alltid, och det gillar vi. Favorithaket Espresso House hoppas jag vi besöker minst lika många gånger i veckan som förra året

Jag gick från att vara en brownie till att bli en brownie med den hemskaste utväxten till att bli ett yellowhead med orangea nyanser till att bli en... ja gud vet vad. En rishög antar jag, mitt hår mår inte så värst bra.

2011 bjuder på..
  • en studentresa till Egypten med Zirri & Jill.
  • studenten! Längtar
  • mitt sista halvår på gymnasiet, om allt går som det ska
...och troligen ett sista halvår som än är diffust även för mig.


Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela