IDLISH

hemma igen

Publicerad 2010-12-28 17:21:15 i Allmänt,

fötterna värker, ögonlocken är tunga och jag har precis kommit hem från en dag på nellys lager. Nästa vecka blir det sannerligen inget jobb.
Att springa runt i åtta timmar med skitkassa skor har aldrig varit någon hit. Och matrasten som är på dyrbara 30 minuter gick åt till att springa till och från ICA Maxi eftersom Anneli ville ha snus. Fick dock en cola för kalaset och ja, en såndär liten flaska är faktiskt rätt mättande.

Men imorgon ska jag sitta heeelaa rasten, just so you know.

Nu ska jag fortsätta sitta här, orkar inte ens gå och göra kaffe. Väntar på Andy, han vill säkert göra kaffe till mig.

så nära, men ändå så långt borta. Suck

06:00

Publicerad 2010-12-27 05:44:36 i Allmänt,

well, den nya lediga veckan börjar med att jag har gått upp halv sex för att snart bege mig till stan för jobb. Det är vid såna här tillfällen man får tänka på pengarna som kommer ramla in i slutet av januari, annars skulle nog inte detta företaget att funka.

Igår hittade jag faktiskt en hel del tröjor på mellandagsrean. Dessutom hittade jag snygga stövlar i varje hörn, men såklart var dem inte på rean. Dem bara var där som ett hån.

Nu ska jag dricka upp kaffet och förbereda mig mentalt för den sibiriska kylan som det med all sannolikhet är utanför mina trygga portar.
Ciao

hej

Publicerad 2010-12-26 12:39:10 i Allmänt,

idag är det söndag, och söndagar betyder ledigt. Fast jag är ju ledig i två veckor till.
Ska in till stan med Zerina snart, vi har inte träffats sedan i onsdags och min humor blir bara sämre och sämre på grund av att den enda som jag brukar skämta med är henne, eftersom ingen annan skrattar åt mina skämt.
Alltså har vi för bra humor för att alla andra ska fatta.

Hyser förhoppningar om att hitta ett par bra skor till mig själv, och en stor mysig kofta skulle man ju inte heller tacka nej till.

emptiness

Publicerad 2010-12-20 20:30:29 i Allmänt,


hope it isn't too late to say I love you, I hope it isn't too late to say
that without you this place looks like London, it rains everyday

victory

Publicerad 2010-12-20 09:00:06 i Allmänt,

sista hela skoldageeeeen. Yes

Sedan blir det jul och allt vad det innebär - äcklig julskinka - ja, har inte kommit över förra årets än -, prinskorv, köttbullar och en massa Aladdin-choklad. Den där chokladen kommer bli min undergång.

Igååååår... var jag nere hos Anneli. Och sedan glodde jag upp i taket.

fix you

Publicerad 2010-12-20 08:51:02 i Allmänt,

when you try your best
but you don't succeed
When you get what you want but not what you need
When you feel so tired but you can't sleep
Stuck in reverse

And the tears come streaming down your face
When you lose something you can't replace
When you love someone but it goes to waste
Could it be worse?

tjohej

Publicerad 2010-12-18 12:18:03 i Allmänt,

Ska in till stan med mamma & mormor snart. Julklappar står som prio, försökt mig på att handla det i nästan 1 vecka men kommer alltid hem tomhänt. Idag är dagen då jag ska köpa dem.

Annars händer inte så mycket i min underbara värld, inte ens en joggingtur har lördagen kostat på sig att ge mig. Men vid närmare eftertanke har jag, som jag sagt innan, inga planer på att spendera jullovet på kryckor, så det kanske är lika bra att det blev ogjort.

Igår tillbringade jag eftermiddagen på Espresso House där vår numera traditionella fredagsfika ägde rum. Shabnam övergav oss dock eftersom hon skulle till Örebro, och Jill kom efter en och en halv timme. Jag, Zirri och Lovisa hade det dock trevligt, och även när Chillian underlät sig att komma förbi.

Zirri, jag & Lovisa från förra fredagen när vi hade middag at Lovisas place

memories are bittersweet

Publicerad 2010-12-17 06:57:22 i Allmänt,

åh äntligen är det fredag! Denna veckan har gått jättesakta - hade sista provet i biologin på onsdag och igår - torsdag - hade jag mitt svenskatal tillslut. Känns nästan som om jag sprungit in i mål.

Idag ska vi ha en geografiredovisning som vi skapade under en timme full med skratt på onsdagseftermiddagen. Nu kommer vi nog inte skratta lika gott när vi måste motivera vad vi säger. Whatever, det går säkert...bra?..dåligt?
Och senare i eftermiddag har vi även en liten, liten redovisning i kemi också. Annars ska jag ta det lugnt, haha.


Hittade en gammal bild på mig från förra julen, aooow jag var nästan svarthårig ju! Sitter här och firar in ledigheten tillsammans med Shabbo & Jill på Eest.

lifeline

Publicerad 2010-12-15 06:43:46 i Allmänt,

gårdagen vill jag helst av allt glömma bort föralltid. Satt hemma med biologiboken framför näsan från två till typ klockan tio. Några välbehövliga avbrott var ju såklart inkluderade - om man nu räknar att spela harpan i en timma för "välbehövligt" - men faktum kvarstår att trots min effektiva/desperata studieinsats inte gett mig det resultat som jag vanligtvis brukar ha uppnått efter det stora antalet timmar.

Känner mig fortfarande helt lost, och därför offrade jag min sovmorgon - det tar mig hårt - i förhoppningen att lära mig det jag inte kan. Istället sitter jag här och skriver till er. Självdisciplin har aldrig varit min grej.


matten är inte heller den en rolig historia
Pluggat har jag gjort konstant i snart två månader, och börjar bli redigt trött på det. När jag inte pluggar tänker jag på att jag måste plugga, like now. Nu ska jag återfå hoppet och tvingas vända näsan åt boken istället.

monday

Publicerad 2010-12-13 18:32:41 i Allmänt,

måndag,måndag... Ska åka och träna med Zirri om en halvtimma, ser fram emot det.

Finns inte så mycket mer att säga på denna högst intressanta blogg där allt kan hända men där ingenting någonsin händer.

Ciao!


världen är galen

Publicerad 2010-12-12 05:43:32 i Allmänt,

folk kanske tror att jag ska inte sovit i natt, men jodå det har jag. Fem fjuttiga timmar. Kan man ens kalla det att sova? Mer hamna i dvala för att sedan dras ur den av mobilen. Det är söndag (natt?) och jag gick upp halv sex, kära vänner, halv sex. Jag ser detta som ett personligt misslyckande.

Hursomhelst ska jag sätta kurs mot Nelly om en halvtimma, men först ska jag hälla i mig kaffe.

god morgon

Publicerad 2010-12-11 11:48:31 i Allmänt,

har parkerat mig i sängen med en kopp full med kaffe och julradion på hög volym. Vart hur mysigt som helst hos Lovisa igår, och hennes veganska mat var jättegod. Hoppas verkligen att det inte var sista gången man äntrade Lovisas FF(föräldrafria, uttrycket som myntades i Adam & Eva om jag inte minns fel)-lägenhet  Tack för hundrade gången!
Nu ska jag fortsätta min idealiska lördagsmorgon tillsammans med Mr Coffee och killen som snackar på julradion.

let's be ego

Publicerad 2010-12-10 16:52:05 i Allmänt,

Ska tillbringa kvällen med fina tjejer och en okänd, vegansk maträtt.

Mina örons eventuella förfrysning går före frillan idag. Ja så kallt är det.

monday

Publicerad 2010-12-06 21:45:50 i Allmänt,

Är hemma nu, kom hem för kinda en och en halv timma sedan. Vart i skolan - nej det är inte nåt fel på mig - och räknat matte - vid närmare eftertanke så kanske det är nåt fel på mig ändå - .
På onsdag är det nationella, så våran lilla klass hade en liten sammankomst i skolans kallaste klassrum. Man får ju inte slösa på värmen va.

Jag befinner mig just nu i ett rum där möblemanget är koncentrerat till mitten av rummet. Tapeterna är nedrivna och jag lovar att jag inte är särskilt ledsen över det - de gamla tapeterna var milt sagt skitfula. Vi får väl se hur det blir med dem nya, valde dem när jag var som tröttast och inte orkade kolla mer i alla himla tapetkataloger.

Imorgon är det tisdag, och tisdagar innebär liksom alltid några underbara timmar fysik och huvudvärk. Men ska också träffa Anneli efteråt, så morgondagen kommer med en liten gnutta hopp.

Nu ska jag fortsätta lyssna på julradion, vars lyssnarskara endast verkar bestå av mig och en massa galna wow- CS- och skypenördar. I allafall att döma av hälsningarna som trillade in där på lördag natt.

Sov gott allesammans.

.

Publicerad 2010-12-02 19:53:19 i Allmänt,

har ont i huvudet och sitter med kemiboken i knät fast jag inte ens kollar på den. Åh jag är så tröööööött.

Ska skriva ned allt jag hatar nu så att ni inte sitter där hemma och undrar.

och för att jag är så full av hat.

Eller mest därför.

Saker Idlish hatar december 2010
1. Mitt huvud som sprängs.
2. Att jag ska ha prov imorgon.
3. Provet jag ska ha nästa vecka.
4. Webbtv;n som man bara kan kolla på i typ en timma, sen måste man vänta en timma på att få titta igen.
5. Att det är så kallt ute.
6. plus ett x-antal miljoner andra saker som är ytterst ogillade av mig.

gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaah

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela