IDLISH

den ärligaste ljugaren i hela världen

Publicerad 2010-09-26 22:02:37 i Allmänt,

nu ska jag berätta om den sämsta ljugaren i hela världen; jag själv. Jag är en ärlig människa. Ibland är jag lite för ärlig. Kanske lite taskig till och med. Men faktum kvarstår, jag är så jävla dålig på att ljuga.
Vita lögner är jag däremot bäst på, att dra till med nåt i förbifarten och springa därifrån. Vad är det för fel på mig?

Ifall mammsen och pappsen under min barndom ville veta sanningen, så var det bara att fråga den värsta tjallaren när alla andra blånekade till något taskigt bus - ja ungar är väldigt elaka ibland.
Det var inte det att jag ville tjalla på alla, men när en person på 20 plus gav mig den där blicken - åh den hemska blicken - och attackerade mig med den där otäcka skärpan i rösten - gah vad jag hatade rösten - då förr jag platt till marken och skrek ljudlöst "skona miiiiig". Och det var därför, för att det är fult att ljuga och för att jag inte KAN ljuga, som jag under dessa hemska omständigheter berättade den otäcka, onda, fruktade sanningen.

& om någon, någonsin, under vilka omständigheter som helst, ber mig att ljuga, så ska jag lägga benen på ryggen och spränga åt motsatt håll. Yes, this is a promise.

För jag är den sämsta, - jag upprepar - SÄMSTA lögnerskan du någonsin har hört om.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela