IDLISH

get over it

Publicerad 2010-11-29 17:32:34 i Allmänt,

Fingrarna kliar. Jag vill skriva, det är inte det som är problemet. Problemet ligger i att jag inte vet vad jag ska skriva. Jag har bestämt mig nu. Jag måste rycka upp mig själv ur denhär svarta gropen jag grävt åt mig själv.

time to dance

Publicerad 2010-11-28 10:12:13 i Allmänt,

Oj, nu snöar det igen. Skulle gärna vilja gå ut och springa, men samtidigt inte. Har lyckats trilla tre gånger denna vintern, varav en gång inomhus. Man måste vara rätt skicklig för att lyckas med det... Hursomhelst är livet något jag håller kärt.

Vad jag däremot ska göra idag är att handla mat, plugga och... ja det var la det som står på schemat.

come together

Publicerad 2010-11-27 10:50:12 i Allmänt,

Har lite plugg att göra de sista veckorna innan julen ja, 4 kurser ska sluta då.


Idag ska jag åka och jobba på badet för sista gången detta året. Ska bli skönt.

the funny one

Publicerad 2010-11-24 17:22:39 i Allmänt,

lektioner med jillian går till på det här viset

*pratar om påven och vatikanen, vi sitter längst ner i klassrummet*
Jill; vad pratar vi om?
Ida; vatikanen
Jill; näää vi pratar om kineser!
ida; nej vi pratar om påven jillian!!
jill; haha oj..

*ger oss in i ett visksamtal under en väldigt intressant del av lektionen*
jill; blablablabla... *övergår i samtalston*
ida; jill, scccchhhh!
jill; BLABLABLA.....
ida; tyst! Dem snackar där fram!
jill; BLAAABLAAAA
zerina; *viskar* asså kan du inte viska jillian?!
j; BLAAAAA
I&Z; TYST
j; *tyst*

*fem minuter senare*
jill; vad pratar vi om?
ida; afrika


man kan inte låta bli att le åt det när man tänker tillbaka

för lite tid

Publicerad 2010-11-22 18:24:58 i Allmänt,

hade matteprov idag, det gick inte så bra. Men att jag skulle gräva ner mig bara för det är inget alternativ just nu, på onsdag väntar ett biologiprov, nästa vecka ett kemiprov och veckan efter det, ja då är det dags för nationella prov i Matte D.
Fram till jul har jag prov varje vecka, och nej tiden räcker inte till och jag är alldeles för trög för att fatta allt jag borde veta nu. Stress och press så fort jag tänker på det, och att skjuta upp allt hjälper ingen. Vad jag vill veta när jag går ut trean är att jag alltid gjorde mitt bästa. Annars kommer jag aldrig att vara nöjd.
det är bara så synd att jag är så good damn lazy.

Men vet ni vad, nu ska jag snart åka och svettas i en timma med Zorro, vi hörs!

me, myself & all my memories

Publicerad 2010-11-15 18:18:31 i Allmänt,

- två år med mobilen och kameran -


annelainen

gustaf

orion

bogryd en kväll med annelainen

orion med zerina, anneli och nina sommaren -09

biologiarbete med zirri

zerina



häromdagen med zirri och hennes babysister

a little bit of love

Publicerad 2010-11-11 21:17:16 i Allmänt,

Wake up in the morning, stumble on my life
can't get no love without sacrifice

if anything should happen
I guess I wish you well
a little bit of heaven, but a little bit of hell.

This is the way you left me
I'm not pretending
No hope, no love, no glory
no happy ending.

This is the way that we love
like it's forever
then live the rest of our life
but not together.

my memory sucks.

Publicerad 2010-11-11 21:02:05 i Allmänt,

Vet ni vad som hänt? Nej, men nu ska jag tala om det för er - jag har missat Robinsson. Again.
Så var det med den torsdagen.

Istället har jag suttit med Zirri och fått en platt rumpa. Annars händer ingenting i mitt annars så händelserika liv. Tiden flyger iväg och jag sitter och ser på. Åh herregud jag ska nog inte blogga mer idag, fick ju precis till det mest ointressanta inlägget sedan igår.

Nighty.

dear friends,

Publicerad 2010-11-11 09:50:49 i Allmänt,

Jag har blivit expert på att sova lite nu. Idag så sov jag inte ens sex timmar. Vill bara gråta. Älskar ju att sova och vakna utvilad. But life goes on.
Sitter i vardagsrummet med raggsockar och hela köret. Mjölken har tagit slut så min morgonkopp kaffe är avsevärt mycket mörkare än annars. Och något annat som ser mörkt ut är mitt mattebetyg.

Igår var jag ute med Zirri och hennes lillasyster. Vi gjorde en snögubbe och åkte pulka, vilket gick sådär. Men en timma i snön tog verkligen krafterna ur oss, höll på att falla ihop efteråt.

grownups

Publicerad 2010-11-10 14:00:08 i Allmänt,


Mr. Snowman med boobies





i; Vi orkar varken vara barn eller vuxna.

z; jag vettefan vad vi är då.. jag känner att jag fastnat i limbon.

tired

Publicerad 2010-11-09 18:36:27 i Allmänt,

Idag är jag trött som bara den. Sov sex timmar inatt, om ens det. Hade fått bytt påslakan, är förmodligen allergisk mot tvättmedlet för låg och kliade ben, armar och ansikte halva natten innan jag slängde av allt som luktade rent. Somnade kinda två-tre.

Har som sagt arbetat med projektet idag med Zirri och vart i skolan på den onödigaste "lektionen" ever. Satt och glodde när bibliotikarien föreläste om hur man sökte på nätet - like we didn't knew - . Droppen var när hon klickade sig in på google.
Efter det har jag kommit hem och kraschat. Orkar knappt hålla uppe ögonen. Men måste vara vaken någon timma till, klockan är bara halv sju och har matteprov på fredag. Dessutom måste jag skriva projektlogg. Jag är så jävla stressad atm. Och ändå sitter jag här och bloggar.

here without you

Publicerad 2010-11-09 10:46:56 i Allmänt,

Idag ska jag..
  • jobba på projektarbetet med Zerina
  • åka till skolan för att söka information
  • förhoppningsvis inte trilla på någon isfläck, jag är ju rätt bra på sånt
  • göra en snögubbe

på espesso... as always

Publicerad 2010-11-08 16:53:06 i Allmänt,

Tur att någon tar kort. Fikade med tjejerna idag, efter att inte ha setts på en evighet.


Allas våran Shabnam och Zorro


Zorro, en suddig jag & Clara


Idlish & Chillian

16:35

Publicerad 2010-11-07 16:35:12 i Allmänt,

Hela helgen har jag vart på en simutbildning. Nu är jag siminstruktör, ska få diplom och allt. Känns lite som en tillbakagång i åldern, förr i tiden fick man ju diplom för allt man gjorde. Simma tio meter; diplom!, doppa huvudet; diplom!, gå ut förskolan; diplom!, sitta på en stol; diplom!.
Det var år och dar sedan jag senast fick ett diplom - proud - .

Har förövrigt världens magvärk, är så jädra trött på det. Ipren hjälper inte, och nej, man kan inte amputera bort magen utan att kola. Jag är förlorad.
Nämen oj, fick ett till diplom nu. Och det är inte gjort i paint, jag lovar.


.

Publicerad 2010-11-04 15:33:15 i Allmänt,

The path that I'm walkin', I must go alone
I must take the baby steps 'til I'm full grown
Fairytales don't always have a happy ending, do they?
And I foresee the dark ahead if I stay

i do not cry

Publicerad 2010-11-04 11:35:21 i Allmänt,

Har vart i Norge, slösat cash och tagit det lugnt. Mitt lov har helt enkelt varit som det borde vara; latmask-aktigt. Men det ska ju egentligen inte vara så, har en hel hög med skolgrejer att ta tag i, men as usual har jag svårt att få tummen ur. But who can blame me, kanal 5 och tv 3 visar ju grymt bra program varenda kväll. Tillsammans med tjugo andra kanaler kan jag helt enkelt inte sluta kolla.

Ska ut med Zorro nu, ciao.

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela