IDLISH

när man räknar matte

Publicerad 2011-02-27 19:16:11 i Allmänt,

ibland är miniräknaren bara i vägen. Som när man knappar fram den krångligaste divisionen, får ett bra svar, ger miniräknaren en tacksam blick, varefter man återigen blickar ner på pappret och inser att den avancerade divisionen man gjort och lyckats med var 4 genom 2. Oh yeah. Tidsödande.

Vet ni att jag skulle googla litegranna angående matten, jag kan inte riktigt min geometri. Så fastnade jag här i ett inlägg till er. Och i en konversation med Lovisa på facebook.

är det bara jag?

Publicerad 2011-02-25 19:37:41 i Allmänt,

för långa naglar får mig att rysa.
När mina naglar är för "långa" (vilket typ är kort för alla andra tjejer) så kan jag knappt pilla på ett papper för att ljudet är jätteäckligt och för att jag tänker mig att det kommer en massa skit under naglarna. Detta gäller i princip allt jag tar på under tiden som det tar tills jag funnit min livräddare - nagelsaxen.

Ljudet när man packar ihop en flyttkartong. Ni vet när de två "locken" skrapar mot varandra?
uuuh, jag sitter här och ryser bara av tanken. Lätt topp tio över saker som får mig att rysa mest. Även ett potentiellt nytt förbud om jag någonsin blir diktator (alternativt får ett eget hem).

En annan sak som får mig att rysa till då och då är när någon försöker skriva med halvtaskiga tuschpennor på ett papper. Honestly, I can't stand it.


Jag vet inte vart jag ville komma med detta inlägget, såg en bild på ett par naglar och kände bara att det var dags att tala om för världen vart jag stod i den frågan.

torr himla hals

Publicerad 2011-02-21 08:32:17 i Allmänt,

Jag kommer inte ihåg när min hals förvandlades till Saharaöknen, men nu när den gjort det så är det inte nådigt. Vet ni hur jobbigt det är? Nähä, kanske inte.

Vart tog lovet vägen tjejer? Det bara flög iväg.

tänk alla gånger

Publicerad 2011-02-18 11:12:23 i Allmänt,

man märker att alla tjänster man gör för andra inte hjälper alls
tänk alla gånger
som jag suttit med gråten i min hals, då mår man kasst

tänk alla gånger som kärleken satt mig rakt i skit

uppdatering? jag? nä.

Publicerad 2011-02-16 17:51:31 i Allmänt,

Hejsan. Idag har jag vart med Zirri på stan. Och gjort en fail-soppa. Fattar inte varför den blir så geggig? Vad gör jag för fel?
Nä, blev värsta sur på grund av soppan. Och för att jag ska gå på tantgympan trots att jag inte är pepp överhuvudtaget. Suck. Men det kommer som vanligt kännas awesome när man är där, även om  det är pisskallt ute. Brr. Vad ska jag skriva mer?

Ha en bra kväll dudes.

never ever ever did

Publicerad 2011-02-14 18:28:39 i Allmänt,

vart i stan typ fem timmar. Min rygg går snart sönder. Varför, varför slutar det alltid med att min väska väger tjugo kilo? Ska snart dra mig mot bussen för ska på tantgympan, även om jag just nu helst skulle vilja slippa. Men det kommer bli najs när man väl är där!

Andy skulle även dyka upp, får väl se på det. Är ju alla fjärtars dag. Puss.

dagen

Publicerad 2011-02-13 21:03:27 i Allmänt,

åååååh, det svider rejält på mina snustorra ben.. mysigt värre.

Nej, något som faktiskt är mysigt är att jag tittat på första säsongen av Solsidan med mamma. Och den meningen innehöll ingen sarkasm överhuvudtaget.
Vad jag ska göra mer ikväll?
Kanske titta på de fyra första solsidan-avsnitten på lappisen, mami har redan sett dem. Och jag ska ta en långdusch också.

Imorgon ska jag ta en lång, fet sovmorgon. Eller åtminstone inte vakna av väckarklockan. Sov sött girls.



PS: ska vi eller ska vi inte träffas i veckan?

luktar klor

Publicerad 2011-02-13 07:53:29 i Allmänt,

Nu ska jag snart tillbaka till badhuset för ännu ett jobbtillfälle. Kunde knappt sova igår för att benen kliade av allt klor. Irriterande!


Ska åka bil med Zerina, får mig att minnas gamla tider när vi arbetade tillsammans (dvs förra året). Vi är naturliga workbuddies, hur kan det bara vara vi som ser det?!

Nog med prat, måste från och med nu springa och samla ihop alla grejer jag behöver idag. Vilket inkluderar stulna jobbtröjan. Det är väl typiskt att enda gången jag får vara lite kriminell så går jag och tjallar på mig själv!

bio!

Publicerad 2011-02-12 08:24:00 i Allmänt,


den filmen såg jag på bio igår, och vet ni vad, den var faktiskt riktigt rolig! Man skrattade mer än vad man gör på dem där vanliga komedierna, u know. Skönt att se en annorlunda film för en gångs skull. Såg den med Andy förresten, ingen annan skulle väl vilja gå med mig på en sådan film.

Har vaknat klockan åtta idag av solen som återigen vågat sig fram. Åh så glad jag blir när jag ser den! Så glad att jag inom tio minuter ska springa ut i friheten på en joggingrunda.

Fredagen tillbringades förutom ett biobesök på att hänga med Shabnam och Lovisa. Det var kul med lite sällskap, blir helt galen om jag inte pratar med någon på mer än en dag.

morgonstund har guld i mun

Publicerad 2011-02-11 08:23:01 i Allmänt,

Hej tjejer. Och ni andra.

Idag är det fredag, och Zerina är sjuk. Men hoppas hon dyker upp ändå, weird att gå till skolan utan henne. Det händer inte ofta.
Ska till skolan och ha matte, för tydligen är matten way to important att skippa även på våra heliga projektveckor. Det är väl bara att bita ihop antar jag. Lovisa ska i allafall  dyka upp, hon har klippt sig och jag vill verkligen undersöka den känsliga luggen.
För luggen är a och o, det är inte en åsikt utan bara ren fakta. En frisör är bra på att klippa hår, men en lugg är en helt annan sak. Det blir alltid fel, lita på mig för jag vet. Och just därför brukar alltid min morsa få klippa till den innan jag går till frissan. På det sättet slipper frissan bry sig om den.

Nu måste jag välja kläder, och det är ingen barnlek. Som ni vet sedan innan har jag den värsta häcken i historien, och att göra den mindre uppseendeväckande är oftast ett mission impossible.

sjukdom, gym och tandskenor

Publicerad 2011-02-10 20:17:32 i Allmänt,

för dem som inte kan läsa liksom. Ibland tänker jag på precis ALLA.

Ja, bloggen, dagen har varit lite sisådär. Vaknade imorse av min slemmiga luftstrupe. Och min alarmklocka. Var meningen att jag & Zirri skulle till skolan och intervjua en man, men hon var och är sjuk. Och efter att ha gymmat tillsammans med Anneli kände jag nog av hennes sjuka. Tyckte mig se stjärnor inne på City, men det var ju troligast bara jag som var snurrig. Kraschade i sängen och hamnade i tillfällig koma. Tre timmar senare återvände jag till livet igen.

För tillfället sitter jag här och är helt knäpptyst. Mina tänder är nämligen beklädda med tandskenor. Yes, you heard me. Ska snart ta av dem, börjar skava. Och tystnaden tar kål på mig.

all star

Publicerad 2011-02-09 09:33:47 i Allmänt,

godmorgon kära läsare. Vaknade av att en underbar sol strålade in i mitt fönster, om någon månad kommer jag väl klaga på det med just nu så är det så skönt att veta att det faktiskt blir ljusare.
På dagens agenda står projektplugg med stora feta bokstäver, och ikväll blir det tantgympa.



fick hälften av alla bilder från Annelis plejs i lördags

väder, var är ditt samvete?!

Publicerad 2011-02-07 15:34:09 i Allmänt,

sitter och lyssnar på Hey, Soul Sister - Train och minns saker som är onämnbara och som föralltid kommer att förbli onämnbara på denna bloggen. Ni vet minnen som man inte riktigt vet är bra eller dåliga, har ni några såna? Well, jag får det av den låten och jag har fortfarande inte bestämt mig för om det är ett bra eller ett dåligt minne.

Whatever, ni vill säkert veta hur min måndag är. Drog in tidigt - kinda halv nio - för att simma på badhuset tillsammans med Anneli. Kanske är det en ny vana eller bara ett desperat försök att få bort min killer-rumpa, vad vet jag.
Efter det så drog vi båda upp till Bäckäng där vi skildes åt. Jag gick på en stundvis väldigt, väldigt förvirrande mattelektion och Anneli styrde kosan mot estethuset där dem målar djupa saker dagarna i ända.
Jag & Zirri sammanstrålade och efter att skoldagen var över - den varade i en timma - så åkte vi hem och jobbade med projektarbetet. Jag tror faktiskt att det kommer bli riktigt bra!

Nu sitter jag hemma och har belönat mig själv med en hemmagjord smoothie. Fick en oväntad förfrågan och det slutade med att jag ska vikariera på badet idag. Så snart ska jag väl avsluta min mysiga datastund för att hinna med bussen till Sandared.

Och just det ja, överskriften... är det snö jag ser utanför mitt fönster? Vavava? Var är solen? Var är värmen? Men framförallt; var är asfalten? Under all himla snö såklart. Jag saknar solen!



dagens planer

Publicerad 2011-02-06 12:54:08 i Allmänt,

  • dricka en massa kaffe. mina fingrar har aldrig varit så kalla som just nu.
  • träna..? asså det här vädret ger mig inte mer motivation precis.
  • plugga matte. jag måste bara göra det, inga om och men bara GÖR det.

rädd för alkohol?

Publicerad 2011-02-06 12:36:43 i Allmänt,

Vaknade faktiskt relativt tidigt idag, typ tio. Men jag har aldrig varit bra på att sova när jag druckit alkohol. Man hör ju historier om hur folk däckar lite överallt, och sover stora delar av dagen efter. För det första kan jag inte fatta att folk verkligen går ut på stan, häller i sig en massa etanol, för att sedan pass out på obestämd plats. Läskigt!
Jag är verkligen jätteskraj för att det ska hända mig. Därför gillar jag inte att dricka en massa, man tappar helt enkelt kontrollen.

Och efter den där gången - haha - när jag drack alldeles, alldeles för mycket och låg utslagen hela dagen efter har jag verkligen levt upp till uttrycket "aldrig mer". Hjärntvättade med säkerhet mig själv den dagen, för aldrig förr har jag känt en sådan ångest.
Är helt paranoid när det gäller bakfylla, jag hatar hatar hatar det. Visst, man ska ha en rolig kväll, men man ska ha en okej morgon också. Några timmar med alkoholhaltiga drycker väger aldrig någonsin över en hel dag av välmående.

Förövrigt mår jag faktiskt bra idag. Innan jag och Anneli drog till stan var vi hemma hos henne och gjorde oss i ordning. Har tagit ett par pics med en riktig(!!!!) kamera, men har tyvärr inte bilderna på min hårdisk. Anneli gjorde ett par awesome drinkar till mig, det var riktigt mysigt.

matte & bad

Publicerad 2011-02-04 19:31:14 i Allmänt,

Idag har jag suttit rekordlänge i skolans cafeteria. Nej, det var inte på grund av att hela stället glänste eller för att det för ovanlighetens skull fanna växter på alla borden. & nej, det var (tyvärr) inte för att cafeteria-tanterna till slut tagit sitt förnuft tillfånga, insett att jag är deras bästa gäst och därför erbjöd mig gratis kaffe (vilket jag fortfarande väntar på, förövrigt) utan för att jag helt enkelt är en ängel som hjälpte en vän i nöd.
Nöden var matte, vårat allas favoritämne, och vännen var ingen mindre än Annelainen. Så där satt vi i många timmar, - okej då kanske två - drack kaffe och glodde i matteboken.

Efter det så gick jag till badhuset tillsammans med Andy. Ja, det hör till ovanligheten att göra något sådant som att bada, men det var faktiskt kul. Och ja, jag kände mig ung igen. Eller snarare yngre, haha.

bloggen!

Publicerad 2011-02-04 08:32:41 i Allmänt,

satt och spionerade på nätet, och trillade över idlish.webblogg.se i historiken.. Såg att denne Idlish inte uppdaterat på flera dar! Vem tror hon att hon är?!
Ack och ve
, tänkte jag, det ska det bli ändring på! Och det var den intressanta historien om hur jag började skriva detta inlägget.

Fredagen kunde inte kommit snabbare enligt mig, för ser verkligen fram emot helgen. Det är nämligen så att jag är ledig från jobbet, och efter denna ledighet kommer jag att jobba tio helger i rad.
Har inte planerat hela min awesome helg, men ska ut med Anneli imorgon, och kanske får vi sällskap. Det kan bara tiden utvisa.

Idag börjar jag tio för ovanlighetens skull - haha - och slutar tio över elva. Man ska inte klaga.


Den senaste veckan har jag uppdaterad min stil på gott och ont. Blekt håret - vilket ingen tycks märka innan jag finkänsligt påpekar detta - och har även fått ett läppstift i gåva av min coola vän Lovisa.

jag & zerina

Publicerad 2011-02-02 17:55:49 i Allmänt,

jag: zirri, jag tror att jag fick med mig en extra jobbtröja hem... *glad att ha en extratröja*
zirri: hmm, jag tror den är min!

fan

min dag, helt enkelt

Publicerad 2011-02-02 17:21:45 i Allmänt,

idag har det vart en sån där grå dag som man helst vill slippa. Ni vet, när man helt enkelt ser varenda steg som ett steg för mycket, och minsta problem känns som ett stort berg helt omöjligt att bestiga. Låg kvar i sängen idag lite längre istället för att resa mig upp och hinna i tid till skolan. Varför? Inte för att jag inte orkade, utan för att jag inte ville gå upp. Förstår ni skillnaden? Knappt att jag gör det själv.
Men jag tänkte mig hela dagen som ett stort, tungt problem och jag ville helt enkelt inte att den skulle börja, så jag sköt upp den. Eller snarare undvek att börja dagen i tid.


Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela