IDLISH

dåligt humör

Publicerad 2011-09-30 15:34:20 i Allmänt,

jobbat hela dagen. Och igår med. Och en del av i förrgår. Så trött, jag vill

  • gå till frisören. Klippa&slinga mitt hår
  • köpa mina nya drömskor från Din Sko
Helvete för alla frestelser som finns i vardagen. Nu ska jag göra kaffe och läxa upp mig själv. Det har kommit upp en grej som kommer kosta mig dyrt den senaste veckan.. ett alldeles för stort ansvar för mig känner jag. Jävla pengastress.

planer

Publicerad 2011-09-26 08:46:49 i Allmänt,

  • jogga
  • städa
  • kolla nere i tvättstugan efter tid för tvätt
  • gympa
  • hälsa på i Svaneholm

plugg

Publicerad 2011-09-24 10:53:01 i Allmänt,

ärligt talat, försök luska ut något vettigt på CSNs hemsida. Dom har typ anlitat en språkexpert som gömmer information mellan så svåra och okonkreta meningar som möjligt. Gav upp och googlade istället, google in my ♥. Man får svar på allt om man bara googlar det, ack vad dum man är om man tror att man kan överleva i nätdjungeln utan google.

Ska söka utbildning *bam bam baaam*. Ska nog bara läsa en kurs på halvtid (förutsatt att jag kommer in). Får då lite över 1000 kronor i månaden - fick jag reda på efter att ha sökt på GOOGLE - och det är ju helt okej. Typ samma summa man fick när man slavade sönder på gymnasiet och drunknade bland matte-, kemi- och fysikböcker. Och då ska man tänka på att nu behöver jag bara fokusera på ETT ämne istället för tretusen.


snälla

Publicerad 2011-09-24 10:43:37 i Allmänt,

ge mig en bra låååååt
en som man kan ha dunkandes i hörlurarna på långa joggingturer, en låt som får mig att pressa i långa uppförsbackar. En som får mig happy vad jag än gör. Snällaaaa det har vart låttorka nu Gud. You owe me one!


slår vad om att HON har en bra låt i öronen iaf.. Livet är så orättvist!

buss

Publicerad 2011-09-23 06:36:44 i Allmänt,

har knappt vaknat än men trots det måste jag snart dra mig inåt storstaden. Åker buss i typ 9 minuter, känns så jävla långt att gå..haha.
Måste prisa bussarna i Halmstad. Om chaffisarna ser att man kommer springande och ska med bussen så stannar dom trots att man inte står på busshållsplatsen. Det är sant! Spelar ingen roll var man är, mitt i stan eller här en bit från. En morgon kom jag springandes precis precis när bussen körde förbi busshållsplatsen och han såg mig först då. Han nästan tvärnitade och stannade på vägrenen på en motorväg en bit bort! Blev värsta förvånad efter att ha åkt med Västtrafik hela livet, alla vet ju hur chaffisarna i Borås är. Deras högsta mål verkar typ va att få med så få passagerare som möjligt.

två veckor senare

Publicerad 2011-09-22 19:27:10 i Allmänt,


& imorgon ska jag göra riskettan. Och åka hem över helgen. Får se hur jag gör nästa vecka. Skulle vilja hyra en bra film, är grymt trött på att plugga nu. Fick värsta paniken för tre dagar sen och har suttit i körskolans pluggsal tre heldagar framför tester och teoriboken. Klarat alla sluttest men trots det måste man typ göra minst ett test per dag annars glömmer man allt. Så jag måste vara uppdaterad i minst en vecka till vilket kräver mycket tankeverksamhet kan jag lova.

Idag har jag kört halkan här i Halmstad. Gasade på som bara den i kurvorna och två gånger skämde jag ut mig genom att försöka köra iväg med parkeringsbromsen uppe. Blev helt skräckslagen när jag insett mitt misstag för nu när jag kört ett tag kan man inte längre skylla på att jag är nybörjare utan nu är det benämnt med det hemska ordet slarv. Tittar skräckslaget upp mot båset där vår lärare satt och höll hov när vi körde, men båda gångerna det hände satt han och skrev på nåt papper och/eller stirrade ner på nåt annat intressant. Sicken tur man kan ha va.
Var där hela förmiddagen och gasade. Hann knappt komma in till stan igen innan jag hade min första och sista körlektion då vi körde på motorväg. Damn vad fort en timma går. Känns knappt som om man hinner bli varm om fötterna innan man ska vända tillbaka till körskolan och avsluta.


perhaps jag om 70 år? Totally fashion, totally me

tagga!

Publicerad 2011-09-19 07:26:21 i Allmänt,

  • tre körlektioner med start tjugo över åtta. Sista halv tre.
  • plugg! Ska läsa alla tråkiga kapitel nu.... save me
  • Teorilektion klockan fem

-

Publicerad 2011-09-18 17:15:27 i Allmänt,

ibland är jag bara så trött men jag tvingar mig ut på joggingspåret ändå för man mår så mycket bättre efteråt.

idag

Publicerad 2011-09-17 08:27:34 i Allmänt,

  • jogga. Har ingen större lust men gör det ändå annars kommer jag nog explodera senare på dagen.
  • åka till badhuset. Hihihihi jag är typ tio igen ♥
  • kolla in stan. Hitta hamnen. Hört att dom har en sån i Halmstad, dock inte sett den.
  • ta det lugnt.


sugen på att klippa håret igen

fredag (14:00)

Publicerad 2011-09-16 13:55:05 i Allmänt,

ligger i sängen och orkar knappt resa mig upp. Ögonen är tunga och jag är sugen på något sött men ändå inte. Ja ni vet säkert vad jag pratar om. Kanske är helvetesveckan på ingång men åh vad jag inte hoppas det.
Körde en körlektion idag vid åtta. Tränade blicken väldigt mycket, sen panikbromsade jag några gånger också. Skitkul faktiskt. Synd att min körlärare tyckte att jag gjorde det så bra att vi bara ägnade fem minuter åt det och återgick till att träna blicken igen. Men jag klarade blicken också till slut. Eller ja, man måste ju bonka in det och vi är på god väg. På måndag ska vi köra skyltar och sånt, så jag får tillämpa reglerna.

I övrigt försöker jag klara teorin, jävla bestämmelser om last etc som är dötråkigt att läsa om.

Andy ska komma hit ikväll och stanna över helgen. Imorgon ska vi till Halmstads badhus. Åh gud vad tråkig jag är. Måste sova.

konva

Publicerad 2011-09-15 19:01:50 i Allmänt,

jag; *skitglad* jag blir ju inte sämre i allafall!
körläraren: va?
jag: det är ju bra att det inte går sämre i allafall
körläraren: nej det är ju klart....


ba så ni vet

Publicerad 2011-09-14 10:04:09 i Allmänt,

när jag skriver under de närmaste två veckorna kommer jag befinna mig i Halmstad på intensivkurs. Så därför faller det sig bara naturligt att skriva om det när jag tar mig tiden.

Ska satsa hundra procent nu, särskilt på teorin som är klurig. Körningen ska jag såklart också satsa på, men man kan ju inte precis plugga körning det ska ju bara komma naturligt.
Hade en tidig körlektion idag klockan åtta, den gick bättre än igår. Vi tränar högersvängar och jag börjar få kontroll över dom. Det svåraste är att få bilen att rulla på ettan. Dragläget har jag inte riktigt hittat med foten än. Men jag antar att det bara är mänskligt. Tycker det är kul att köra när jag förstår vad som händer. I början tyckte jag det var läskigt att ha kontroll över så mycket kraft som en bil verkligen innehar, det gör jag fortfarande i vissa situationer men inte lika ofta.
När det gäller teorin har jag insett att jag har mycket att lära mig. Jag läser mest via boken nu, innan gjorde jag mycket via Bonniers cd, men jag känner att jag måste få läsa det också. Pluggstressen finns där, precis som i skolan. Det läskiga är att jag endast har två av fyra lektionsmoment som jag ska vara på. Alltså måse jag själv se till att jag har koll på det andra. Och om man inte vet vad man ska plugga på, då blir det riktigt läskigt tycker jag.

Är hemma nu för ska ut och springa så jag slipper göra det sen. Måste dock vänta på att mp3n laddas, kan inte springa utan musik. Sen ska jag tillbaks till körskolan och plugga där. Har en till körlektion idag också, vid fem.

är det omöjliga möjligt?

Publicerad 2011-09-13 19:18:49 i Allmänt,

växla upp 
växla ner 
glöm inte att se dig omkring gasa du får snart kärringstopp  det är uppförsbacke du måste gasa mer
växla upp till trean bilen orkar inte hör du inte hur den låter? - nej för senast jag läste min livsjournal så var inte bilmotorer objekt jag samtalade med - du kör på femman Ida det är nerförsbacke sluta gasa  du måste gasa nu men inte för hårt gasa hårdare kör i trettio  glöm inte att se på hastighetsmätaren det är tretti håll blicken långt fram kör närmare kanten annars kör du på mittlinjen
kör mot mittlinjen annars kör du på kanten!
sätt på blinkers när du svänger Idaaaaaaaaa




HUR GÖR MAN DET DÅ?!

13:24

Publicerad 2011-09-12 13:24:53 i Allmänt,

oj, inte uppdaterat här på en hel dag. Kommit till Halmstad och sitter på mitt hotellrum. Imorse hade jag min första körlektion, den var verkligen... lärofylld.
Verkar ha en jättebra körlärare så det ska nog gå bra. Gjorde väl ett par missar. Typ tryckte upp kopplingen när jag låg på ettan och bromsade samtidigt, vilket typ betyder att jag gav bilen fart samtidigt som jag bromsade den. Sen var det någonting om hjul som åker ihop och isär när man kopplar som jag inte förstod alls. Och innan jag förstod hur mycket kraft bilen egentligen innehar gasade jag väl på lite för fort...hehe.

Är trött som bara den. Ska snart ut och springa, försöka hitta en slinga eller något. Blir alltid piggare efter en joggingtur. Sen ska jag tillbaka till körskolan för teorilektion. Det ska bli spännande.

kvällen!

Publicerad 2011-09-10 16:10:30 i Allmänt,

Igår sa vi hejdå till Clara. Kvällen började hemma hos henne i Sjömarken tillsammans med bland annat hennes pojkvän och Jill. Mysigt. Att jag sedan var tvungen att försvara den finska hedern är en helt annan historia som slutade med att jag tog alldeles för många shotar. Men nu när jag tänker efter fick nog Jillian i sig ännu fler.

Kvällen fortsatte på Harrys i stan där vi mötte flera gamla klasskamrater och andra välkända ansikten. Kort sagt blev det en lyckad kväll, om än lite sorglig där i slutet.


Nu ska jag snart bege mig till busshållsplatsen här hemma. Ska in till stan och hyra film med Andy. Och handla mat. Bra väder vi har här apropå ingenting.

saker jag hatar

Publicerad 2011-09-09 19:39:33 i Allmänt,

  • svarta strumpbyxor med maskor i. Så irriterande och jag blir alltid så arg.
  • att ha för lite tid att göra sig i ordning på. Som för en kvart sedan. Blev väldigt lättad när Jill bestämde sig för att halv nio blev bättre.
  • röran som uppstår när man testar kläder. Seriöst, jag passar verkligen inte i någonting. Det i sin tur resulterar i ett bombnedslag till rum, jag orkar ju inte liksom vika in alla kläder i garderoben igen heller.
  • mitt ansikte. Har som sagt värsta infektionerna som kommer och går hela tiden. Skitjobbigt att alltid se ut som ett minfält i ansiktet.
  • min nya, lilla nokia som försvinner hela tiden. Innan trodde jag verkligen att jag tappat bort den, bara för att häva ur mig de värsta svordomarna jag kan. Kort därefter hitttade jag den under högen med alla kläder.


panik på facebook.

torsdagskvällen

Publicerad 2011-09-09 08:50:22 i Allmänt,

igår var jag i stan med Jill. Kom in vid fyra, köpte till slut min tågbiljett till Halmstad på söndag, bättre sent än aldrig. Planerat att köpa den i nästan tre veckor men alltid glömt bort det.
Det var verkligen jättemysigt att träffa henne igen, vi gick och hämtade ut biljetterna och på bion träffade vi en gammal klasskompis.
Sen drog vi snabbt till Orion för fika innan bion började. Filmen var bra och vad som var ännu bättre var att man nu kan säga att ja, jag har sett den för det känns som det är en sån film man bara måste se på bio. När filmen slutat gick vi återigen och satte oss på Orion i väntan på min buss. En jättebra kväll var det, tack för den Jill!

beautiful dresses, no use

Publicerad 2011-09-08 13:45:55 i Allmänt,

ååh, kollade lite i min garderob och trillade över mina två älsklingar; mina enda långklänningar. Den första är balklänningen, den andra är en klänning jag köpte i våras bara för att den satt så bra och om balklänningen skulle misslyckas var den min plan B på balkvällen. Men mest köpte jag den för att jag tyckte så mycket om den.

Jag står i valet och kvalet om jag ska sälja min balklänning. Den är verkligen jättefin och det ligger mycket tid och energi bakom den, det vet jag som gjorde minst hundra provningar känns det som. Det gör den så speciell, att den är sydd precis efter just min kroppsform och mina mått. Jag har även vart med och valt mönster och när jag inte tyckte att den satt bra var jag med och beslöt om små förändringar. Till slut blev den ju perfekt, även om jag aldrig sa det. Jag var rädd för att den skulle se hemsk ut när jag väl bar den på kvällen, det var ju bara jag, mamma och sömmerskan som hade sett den in action innan dess så att säga. Jag vet själv hur det är om jag shoppar själv, om man vill att något ska sitta kan man lätt inbilla sig att plagget gör det trots att det sitter hemskt. Hursomhelst, nu ska jag sluta babbla om min balklänning men jag funderar fortfarande på vad jag ska göra med den. Behålla eller inte? Hm.


Jag gick med Abdullah på balen, en jättebra kavaljer!


Zerina och min klänning var sydda av samma sömmerska. Och nu när jag tänker efter blev vi också sminkade och friserade av samma person, Mickan. Rätt kul ändå, på ett konstigt sätt.



ser mycket bättre ut i verkligheten. Mitt rum är ett bombnedslag utan dess like.

dagens planer

Publicerad 2011-09-08 10:04:01 i Allmänt,

  • jogga
  • städa rummet
  • körkortsteori på datan med Bonnier (den där gubben som berättar har verkligen en lugnande röst)
  • bio med Jill, vi ska äntligen se Harry Potter!

fikaschema

Publicerad 2011-09-07 12:31:07 i Allmänt,

jag har en idé som jag ska skriva ner här. Jag har inte Shabnams mobilnummer, och inte heller Jillians. Eller jo, jag har nog Jills mobilnummer men hon svarar aldrig när man smsar och om hon gör det så är det alltid två dagar efter.
Eftersom Doktorn&Advokaten nu är sparkade från vårt vänskapsgäng (sucks to be you guys) måste vi som är kvar (we are truly the real Leftovers) sätta oss ned och mobilisera ett försvar. Helt enkelt visa alla som drog härifrån att Borås fortfarande äger. Vi har ju fortfarande Espresso House, Orion och H&M mitt i stan. Och vad jag vet gillar Shabnam fortfarande att fika (det måste du svara på) och Jillian är på väg att flytta in i en klädaffär så mycket som hon shoppar. Så nu måste vi bestämma en fikadag varje vecka som vi sammanstrålar till. Och enda anledningen till att man kan ställa in är om man mot all förmodan måste jobba.

Vi börjar rita upp ett fikaschema när jag tagit mitt körkort. Fan vad smart jag är, ett nej accepteras tyvärr inte för denna strålande idé. Nu kan ni gratulera mig för min intelligens.

7 september

Publicerad 2011-09-07 09:08:56 i Allmänt,

sovit bra för första gången sedan i lördags. Sov hela natten i ett svalt rum med en mjuk säng. I Turkiet hade vårt rum ingen AC och jättehårda sängar men trots det sov jag konstigt nog som en stock.
Igår morse vaknade jag klockan fyra för att jag skulle åka till ett ställe, tåget gick klockan sex från Borås. Om man toppar det med att jag somnade först vid tolv blir summan av kardemumman inte så lyckad.

Min pappa har köpt "Bonniers trafikskola 2011" till mig, det är en datoranimerad form av teoriboken och den är faktiskt jättebra! Det är som att ha korta lektioner när en gubbe berättar saker och man ser bilder samtidigt, och efteråt får man göra snabba korta test för att se att man uppfattat allt. Det ska jag nog göra resten av dagen tror jag, åker ju som bekant till Halmstad på söndag.


Jag skulle vilja plugga igen. Vad vet jag inte. Jag vill nog hellre plugga ett program än bara en kurs. Kanske flytta någon annanstans, eller kanske bo kvar hemma. Bara plugga något intressant och roligt. Men först ska jag ta körkortet. Så får det bli.


lite för kallt i Sverige för att bada i havet, men whatever vi har regnet istället och alla vet att det är fräschare att ta en dusch än att bada.

back on track

Publicerad 2011-09-05 13:24:34 i Allmänt,

nu när jag är tillbaka från Turkiet ser jag det som slutet av sommaren. Mina smarta vänner Doktorn och Advokaten såg nog skolstarten som början på allvaret, och för min gymnasiebror var nog mitten av augusti ett nytt kapitel.
Jag går inte i skolan. Jag har inget fast jobb förutom simskolan en gång i veckan. Men jag har en timanställning. Och jag ska om en vecka vara i Halmstad och försöka kämpa mig till ett körkort. Det är en helt okej deal tycker jag.

Turkiet var underbart varmt och bestod mestadels av sol och bad precis som jag ville ha det. Lata dagar och inte en  enda gång på en hel vecka har jag vart ute och sprungit. Känner mig rätt utvilad även om jag bara sov sex timmar inatt eftersom jag landade i Göteborg 03:00.


bjuder på denna konstiga bild, puss på er alla! Särskilt Lovisa och Zerina som börjat på Sveriges bästa utbildningar jag är så stolt över er! Och även pussar och kramar till Jillian och Shabnam. Nu är det bara vi kvar *dam dam daaaam*

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela