IDLISH

31/10

Publicerad 2011-10-31 09:06:20 i Allmänt,

igår var det magvärk och idag är det halsont jag vaknar av. Underbart. Klarat hela hösten och sommaren utan några komplikationer alls och så kommer denna förkylningen och sabbar min sjukstatistik. Sitter och dricker kaffe, det verkar hjälpa. Vet inte om jag vågar jogga idag, kanske bara blir värre då. Ska ju jobba halv två också. Vi får helt enkelt se.

söndag i all sin prakt

Publicerad 2011-10-30 08:06:38 i Allmänt,

vaknade av en grym magvärk och trodde jag skulle dö. Kollade på klockan och den var bara halv åtta så jag åkte hem till mig från Andy och var hemma på mindre än 10 minuter. Helt fantastiskt vad lätt allt blev med en bil. Älskar min pärla! Får en klump i magen varje gång den inte orkar och mitt hjärta slår snabbare när jag hör att grus slår mot lacken. Skäller på alla passagerare som smäller igen dörren och gör mig själv övertygad om att det finns en liten bit mellan mig och trottoarkanter trots att min bil är så obred att det skulle krävas att jag ville upp på trottoarkanten i en sväng för att den skulle köra på den. Jag tror jag är kär ♥ hihi

Nu är det dags att jobba snart igen... lovely. Ska dricka lite mer kaffe nu men vi hörs!

sju dagars jobb

Publicerad 2011-10-29 10:23:22 i Allmänt,

väntar mig nu. Och jag höll på att dö efter sex dagar för ett tag sedan! Idag ska jag jobba i Sandared med simskolor, imorgon likaså. Sedan ska jag jobba fem dagar på badhuset i Borås. Hårda bud.

Nu ska jag snart väcka Andy som verkar ha planerat att sova hela dagen verkar det som. Sen ska jag hämta mormor och skjutsa henne till stan. Och åka till Sandared då.

att springa

Publicerad 2011-10-27 18:49:08 i Allmänt,

är en livsstil. Det är ett begär. Om du själv testat att jogga regelbundet under en längre tid fattar du vad jag menar. När jag knyter på mig joggingskorna så tänker jag alltid "nej jag vill inte". Men när jag väl kommit utanför dörren och tagit de första stegen kan jag inte föreställa mig hur jag någonsin INTE skulle vilja springa.
Ibland blir jag helt seriöst ledsen när jag sprungit klart bara för att jag vill springa längre. Särskilt när solen lyser och vädret är sådär halvkallt. När mp3n är laddad med den bästa musiken och när det känns som om jag flyger fram. Då vill jag aldrig sluta, aldrig bli av med känslan. Lyckan.

Det är väl en massa endorfiner som bidrar till mitt lyckorus också, men who cares. Det är känslan, vad den än beror på, som motiverar mig. Jag blir galen om jag inte vart ute och sprungit på ett tag. Arg, rastlös och nästan deprimerad. Det funkar helt enkelt inte för mig att inte springa.





27oktober

Publicerad 2011-10-27 16:39:04 i Allmänt,

okej... bestämde mig för att inte shoppa loss idag igen. Även om jag hade god lust till det när jag testat en skitsnygg klänning, hittat drömjackan och hälsat på snyggaste skorna i världen. Varför, åh ack VARFÖR hittar jag plötsligt så jävla mycket saker som jag vill ha?!
Hursomhelst drog jag istället och surade över en kopp kaffe på McDonald´s med lagom mycket mjölk efter körlektionerna. Imorse rörde kassörskan därinne upp en häxbrygd till mig bestående av 75% mjölk och en skvätt kaffe. Så jag bad om att få hälla upp mjölken själv sista gången.
Nu ska jag tvinga mig själv ut på joggingspåret, sen blir det film resten av kvällen. Imorgon åker jag hem igen!

donnerstag

Publicerad 2011-10-27 09:36:44 i Allmänt,

idag är det torsdag och igår shoppade jag på stan... hihi. Förutom skorna köpte jag en mysig stickad oversize-tröja också! Den är jätteskön att ha på sig.
Idag ska jag köra två körlektioner och jag ber till han däruppe att jag endast förbättras idag. Innan körlektionerna brukade jag alltid vara sjukt nervös, nästan darrade de sista fem minuterna innan körningen... haha. Men nu känns det inte så längre, det måste väl ändå betyda något eller?

Två körlektioner idag.. eftersom jag klarat teoriprovet är det upp till mig att underhålla mig själv efter det. Får väl helt enkelt gå och kolla efter nya potentiella köpobjekt *suck*.

ny medlem

Publicerad 2011-10-26 17:37:09 i Allmänt,

i min skofamilj! Tyvärr var det inte The Soulmate som anslöt  utan ett par mer praktiska skor.


ser ut som vanliga skor men är i gummistövelmaterial. Asgött för då läcker inte något vatten in vilket har vart ett av mina största problem de senaste månaderna. Typ hälften av alla mina skor läcker in i högerfoten.

my dear

Publicerad 2011-10-25 20:11:48 i Allmänt,

Hej på dig, min dröm. Jag såg dig för första gången idag, och när jag testade dig visste jag direkt att det skulle funka. Du&jag i perfekt balans, spatserandes nedför gatan. Med jeans eller tights spelar ingen roll, du räddar mina ben från att se ut som två feta kötbullar. Med dig ser jag världen från ett nytt perspektiv, du tar mig upp bland molnen som alla människor över 170 cm vistas i. Du får mig att bli lycklig.
Så nu finns det bara en fråga att ställa: vill du bli min sko?


california king bed

Publicerad 2011-10-25 08:39:11 i Allmänt,

uuuh, har skitont i ryggen efter gårdagens gympapass! Plötsligt känns det som om min ålder tredubblats.
Har under en timmas tid funderat övet huruvida jag betalat för tre eller fyra nätter i Halmstad, ska ju bara vara där i tre så jag hoppas att jag bokat endast det antalet. Förra gången jag var i Halmstad var för över en månad sedan, känns faktiskt skönt att komma tillbaka. Älskar staden och alla mysiga caféer. Och sen finns ju McDonalds mitt i stan där jag ofta hängde med mitt morgonkaffe i högsta hugg. Orkar inte frysa ihäl på vandrarhemmets kök i färd med att koka kaffe så denna gången kommer det nog bli rätt många vändor till McDonalds.
Pappa har fyllt ett fett minne med massa filmer och tv-serier åt mig också så att jag har något att göra på kvällarna nu när jag klarat teorin, hurra.

.

Publicerad 2011-10-24 18:06:57 i Allmänt,

vad jag gör nu
dricker vatten och kollar facebook

vad jag gjort idag
kört i stan, bokat tågbiljett, vart hos pappa och sprungit

vad jag ska göra sen
gå på tantgympan vid halv åtta

vad jag ska göra resten av veckan
vara i Halmstad på körskola, jobba helgen i Sandared

idag

Publicerad 2011-10-24 07:28:43 i Allmänt,

ska jag övningsköra i stan klockan halv nio iiiiih det kommer bli kul! Skulle egentligen gjort det förra måndagen också men då var min körlärare sjuk så det blev inget. Jag avslutade igår ett 6 dagar långt jobbmarathon. Och imorgon ska jag till Halmstad.

saknar

Publicerad 2011-10-20 12:47:57 i Allmänt,

min julradio. Lyssnade sönder julradion förra året, verkligen ett tips till er andra när den sätter igång. Den startar 1a december och det är så mysigt att lyssna på. ♥

www.julradio.se
ni kan tacka mig senare för er räddade julkänsla.

hurra

Publicerad 2011-10-20 12:45:49 i Allmänt,

inget mer teoriplugg för min del, gaaaah vad sköööööööönt. Har insett att jag hatar körkortsboken för att den är så fet. Nu åker jag till Halmstad på tisdag och tills då ska jag inte ägna en enda tanke åt trafikregler.

Nu ska jag ta bussen till stan för att arbeta kväll på badhuset, slutar 22 ikväll. Hade tänkt mig en joggingtur innan det men kom hem från stan halv tolv och var psykiskt utmattad efter en nervositet jag kan tänka mig att den som precis ska gifta sig har.


me and the BF i lördags på mosterbröllop.

tack

Publicerad 2011-10-19 17:58:09 i Allmänt,

för denna gången tjejer! Hoppas verkligen det stundas fika snart igen (:

dags att bege sig

Publicerad 2011-10-19 07:07:02 i Allmänt,

mot jobbet. Ska jobba till tolv idag och sen ska jag möta upp Jill&Shab för fika ååååh det längtar jag till!

Förövrigt.... nä jag orkar inte ha en bra dag.

the truth

Publicerad 2011-10-18 19:56:32 i Allmänt,

"det är lätt att uppnå det man vill göra
näe det kluriga är att komma på vad det är!"

mitt söndagspip

Publicerad 2011-10-16 15:43:45 i Allmänt,

åååh vad seg jag är. Vaknade typ halv ett idag och fick reda på att jag ska jobba två dagar i veckan vilket fick mig att inse hur jävla dåligt jag pluggat körkortsteori de senaste veckorna. Har världens jävla ångest och måste plugga hela kvällen idag. Plus halva dagen imorn om inte mer.
På tal om imorgon ska jag ha min andra körlektion här i Borås. Skitkul, det ser jag fram emot.

underneath your clothes

Publicerad 2011-10-14 11:00:58 i Allmänt,

Godmorgon. Jobbade igår och är jättetrött idag, börjar bli standard! Anledningen till att jag inte bloggar lika mycket? Jo, jag känner helt enkelt att det är mycket på gång nu och är därför rätt pressad atm. Det vill säga är på väg att svimma haha.
Vill inte tala om för mycket men ni lär väl få veta i sinom tid. Sitter och lyssnar på Shakira igen, pga att Lovisa gjorde det pga att jag gjorde det.


från tallinn haha. Kanske ser ut som en gammal tant tillsammans med min färöiska vän Bara.

such a good girl honey

Publicerad 2011-10-11 18:27:43 i Allmänt,

lite för mycket händer för tillfället i livet. Jag är fysiskt slut på kvällarna.
Förväntar mig att veckan bjuder på fika med bästa Boråstjejerna Jill&Shab. Ska på bröllop på lördag. Inget jobb på söndag. Imorgon ska jag ha körlektion på 7h.

ska skriva

Publicerad 2011-10-08 21:23:44 i Allmänt,

nånting
om sånt som inte är roligt
att sakna någon som fanns här men som försvunnit
om gamla minnen som ploppar upp från en tid som inte finns mer
ansvar man måste ta
om saker man måste bestämma sig för

men sen kan man skriva
om lycka
att dansa tillsammans
att skratta åt nånting som inte är kul
om att vara med dom man tycker om
lyckan man känner när man tagit upp kontakten med en person som man trodde inte skulle finnas i ens liv något mer
goda vänner som alltid finns här
om en speciell person som alltid stått bakom mig


om man skriver om sånt så inser man
att livet är rätt bra ändå


6 oktober

Publicerad 2011-10-06 09:30:55 i Allmänt,

igår vart jag i stan en stund. Fikade först med mamma på Orion och efter det gick vi till H&M för jag hade ett potentiellt köpeobjekt. Efter att ha hört mammas recensioner som var bra bestämde jag mig för att slå till. Är en rätt komplicerad historia, mitt nya kap från H&M. Det är en beige....kofta? tröja? poncho? Den var annorlunda och kostade endast 199 kronor. Hurra för det.

Dessutom köpte jag andra saker som behövs i en flickas liv och som jag fram tills nu levt utan; en concealer och puder. Dreglade även över typ 100 skor på Din Sko.

Idag ska jag jobba från klockan 18 till tio.

Dead by April

Publicerad 2011-10-03 10:20:38 i Allmänt,

kommer typ spela i Borås på lördag. Gissa vem som sa det till mig? Mamma. Den där bruden har sannerligen koll. Så nu till nästa problem, vem ska jag tvinga med mig?

hjääälp

Publicerad 2011-10-03 10:10:34 i Allmänt,

jag har blivit så lat, hjälp mig någon! Inte joggat på hela helgen. Seriöst, igår var jag nog den dödaste av alla döda fiskar. I förrgår var vi ju ute och reste hela dagen och det färgade av sig på gårdagen i form av en massa menlöst babblande i poolen och en trötthetskollaps efter en timma. Då förbannade jag bara klockan som skulle hinna ticka tre timmar till innan jag fick gå upp.

Nu bara sitter jag här. Lyssnar på youtube. Ser ut på det underbart gråa vädret. Okej då nu är det dags att sluta vara så lat.

hej och hå

Publicerad 2011-10-02 08:03:14 i Allmänt,

jag hinner faktiskt inte avlämna en rykande färsk rapportering om min lördag för är mitt i rushen på väg mot Sandared och fyra timmar i en iskall pool. Men jag vill iaf gnälla lite och säga att jag inte joggat sedan i fredags. Känner mig som en degklump. Dessutom har jag ont i magen vilket endast förstärker min övertygelse om att jag är en degklump.

Nämen ojdå, nu är det dags att springa!

ska åka

Publicerad 2011-10-01 08:10:57 i Allmänt,

till farmor som bor i Mellerud idag. Där är även norska faster&farbror&lillkusin (: Kul!

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela