IDLISH

lev livet

Publicerad 2011-06-30 12:02:45 i Allmänt,


nästan hela min kusinskara. Plus mig själv i mitten. Jag sov typ två timmar den natten, men det var ändå en av de roligaste dagarna i mitt liv.

saker jag måste handla

Publicerad 2011-06-30 11:48:53 i Finland '11,

  • en jävla nagelsax. Hur kommer det sig att jag tog med mig typ hundra onödiga saker, men inte en enda nagelsax? Naglarna slutar ju inte växa bara för att man kommer till Finland gaaaah.
  • batterier till kameran. Jag är turist för guds skull, klart jag måste ha bilder med mig hem!
  • samtalstid. Jag misstänker att jag inte har så många euro kvar på mobilen... har inte kommit på hur man kollar saldot än men får oroväckande sms om det.
  • kaffeyoughurt. ja det är sant! Kaffe och youghurt, probably the best mix in the world. Snacka om att jag blev extatisk när jag såg det i mataffären!

midsommar - fredag

Publicerad 2011-06-28 08:35:11 i Finland '11,


vi tog båten till en ö i finska skärgården


vår uppfart


tre till 100% svensktalande tjejer


fina bryggor


denna med


vi gjorde en midsommarstång


här är den.. påbörjad (tog typ tre timmar att klä den förbannade stången)

& efter det dog kameran!

söndag

Publicerad 2011-06-26 19:52:03 i Finland '11,

så trött som jag är just nu har jag nog aldrig varit.. seriöst. Måste duscha innan jag somnar. I am on my way 2 däckelito.

hyvää päivä!

Publicerad 2011-06-23 09:25:40 i Finland '11,

Jaja, måste stajla med typ de enda orden jag vet... haha. Jag har jobbat tre dagar i sträck nu, ska snart börja min fjärde och sista för denna veckan! I helgen ska jag... någonstans. Kommer faktiskt inte ihåg vad det heter. Tror det blir kul ändå.
Sov sjukt länge idag, eller ja till tio men ändå - tidsskillnad på en timme mellan Sverige & Finland - .

Andra ord jag kan på finska

upp
ner
bra
tack
jag kan inte prata finska men hon/han kan.
snöre
ut
denna
hej
hejdå

sitter bara i Finland

Publicerad 2011-06-21 08:31:59 i Finland '11,

Flygresan var horrible. Hatar numera flyg. Det må gå snabbt, men fan min jävla väska bara försvann fick springa runt hela Helsingfors flygplats för att få tillbaka den. Tur att mina släktingar kom & hämtade mig, vet inte hur jag skulle klarat mig annars.
Igår var jag så trött att jag inte visste varken in eller ut. Började kvart i ett och slutade kvart över nio. Stod upp hela tiden. Men det verkar kul.

Idag ska jag försöka våga mig ut i omgivningarna häromkring där jag bor. Kanske springa en bit. Jogga förbi LIDL och köpa sånt man behöver när man är i Finland. Ska även åka hem och från jobbet alldeles ensam idag. O maj gaaad. Igår fick jag hjälp.

Det jag vill säga är väl att jag mår bra. Att dom har internet i Finland. Att flygplanet inte kraschade. Och att jag inte fått en finsk mobil än. Puss

sista timmarna

Publicerad 2011-06-19 12:58:20 i Allmänt,

well well, nu är det snart dags. Som vanligt har jag inte packat klart. Känns helt overkligt.
Tar med mig datan till andra sidan gränsen, måste ha den för mail och sånt. Och för att kunna blogga också såklart hihi.

Igår så träffade jag Anneli, Nina & Lovisa för en sista utekväll. Tillsammans med en hel drös andra hade vi nog alla en trevlig sista kväll tillsammans, det hade jag iaf!
Vad mer finns det att säga förutom att vi hörs senare. När jag är i Finland. För trots en tidsskillnad på en timma kommer vi hålla kontakten. Det vill säga jag skriver dåliga inlägg och ni läser dom i tysthet. Internet är sannerligen fantastiskt.


håll tummarna att inget går fel. Landar i Helsingfors fem över elva ikväll, finsk tid.

Idlish - the perfect life

Publicerad 2011-06-18 08:25:15 i Allmänt,

har knappt packat någonting
får ett visakort nästa vecka och riskerar att det gamla avaktiveras när jag är i Finland
vet ingenting om hur min lördag kommer att se ut
mobilen selekterar bort samtal och sms lite som den vill, it has a brain. Mycket oroväckande
plågas av tankar på hur mycket laptopen väger. Har inte tagit reda på det än.
är mästare på att packa för mycket (när jag väl packar). Kan stå mig dyrt i flygkontrollen.
Mitt hår är ostyrigt och kort. Sprayar som en galning

var det verkligen en vecka sen?

Publicerad 2011-06-17 19:13:18 i Allmänt,

vi satt i aulan för en sista gång. Grät en skvätt när stipendierna delades ut. Var det verkligen en vecka sedan vi klättrade upp på flaket och skrek och dansade i två timmar, var helt hesa och trötta efteråt.

För bara en vecka sedan. Känns som en evighet sedan det hände.

mitt nittonåriga liv

Publicerad 2011-06-17 19:04:00 i Allmänt,

....startade med uppmaningar om att jag skulle jogga mer!

Fick en joggingdress av Andy i födelsedagspresent. Fett gulligt av honom. Helt rätt färga att svettas i också. Eller inte.


vad man inte bör glömma när man åker till Finland i 2 månader

Publicerad 2011-06-16 10:05:02 i Allmänt,

  1. Passet. Det blir jobbigt på flygplatsen annars.
  2. Flygbiljetten. Av samma skäl som ovan.
  3. Mobilen. Om man inte hittar okända släktingar på flygplatsen i Helsingfors blir även det en jobbig historia.
  4. Joggingskorna. Kommer nog att behöva sinnesfriden.
  5. Euro. Har hört att dem använder det på andra sidan gränsen.
  6. Hårspray. Kort hår gör livet lite svårare.

15 juni

Publicerad 2011-06-15 10:28:00 i Allmänt,

ooo maj gaad, imorgon fyller jag 19! Går tiden snabbt eller går tiden snabbt? Känns som om det var igår jag räknade ner till min 18-årsdag.
19 år... ingen speciell ålder. Känns bara som om man borde börja uträtta lite i sitt liv. Typ skaffa jobb, lägenhet och en katt. Får väl dröja några år. Förhoppningsvis inte för många.

tisdag

Publicerad 2011-06-14 09:59:02 i Allmänt,

har precis bakat scones och på köpet brände jag mig när jag tog ut plåten. Håller för tillfället på att övertala mig själv till en joggingrunda. Igår låg jag hemma hela dagen och sov igen alla vakna timmar den senaste veckan. Tro mig, dom har vart alldeles för många. Dessutom försöker jag hitta bra låtar som man verkligen kan svettas till. Det går väl sådär. Om någon av mina bloggläsare någonsin vågar yttra sig så kan ni väl tipsa om något bra? Skulle vara evigt tacksam!

this is the new shit

Publicerad 2011-06-13 19:12:51 i Allmänt,

gud vad vuxen jag känner mig. Sitter här med ett glas rött, när blev jag så frälst i vin?



bror: du ser helt annorlunda ut
jag: på ett bra eller dåligt sätt *happy*
bror: du ser svensk ut
jag: svensk?! vad såg jag ut som innan då??
bror: finsk
jag: ....

the rain

Publicerad 2011-06-12 20:07:24 i Allmänt,

someone told me long ago
there's a calm before the storm
I know, it's been comin' for some time
when it's over so they say
it'll rain a sunny day
I know, shining down like water


Har fortfarande inte återhämtat mig sedan i fredags. Sov lite längre inatt, men fortfarande..jag lider av kronisk sömnbrist. Beställde flygbiljetten till Helsingfors idag, åker på söndag från Landvetter. Nu börjar jag bli riktigt nervös.

Igår var jag på Ullared och köpte en stor, fet, rosa resväska. Ifall jag inte hittar till min nya bostad kan jag nog sova i den. Vad jag gjorde mer på Ullared igår.. well, var sjukt förvirrad, gock vilse typ hela tiden, gick i cirklar och slutligen glömde jag vart min kundvagn stod efter halva tiden så fick ta en ny och hämta allt jag redan hittat! Irriterande.

student 2011

Publicerad 2011-06-11 19:42:50 i Allmänt,


jag hade en av de bästa dagarna igår. Tillsammans med mina fina vänner tog jag studenten och detta tåls att dokumenteras! Och såklart är inte bilderna mina hihi.


nyligen utsprungna och lyckliga. Här på en bild där känslorna inte är alltför överflödiga då min mamma & co inte var inom synhåll.


Lovisa, Anneli & jag innan vi drog ner till stan för en rolig natt på stan.


en av sidorna på flaket som förövrigt var awesome, skitkul.

idag är jag stolt

Publicerad 2011-06-10 06:16:41 i Allmänt,

...över mig själv, över Zerina & över alla andra awesome ppl som springer ut i friheten idag.


jag har för fan klarat det

7/6-2011

Publicerad 2011-06-07 09:35:45 i Allmänt,

vakna
jogga
åka in till stan
leta efter örhängen, paraply och en väska
åka hem
gå till Zerina klockan 12
fixa sminket
ta bort nagellacket från tånaglarna
måla naglarna
fixa håret
hoppa i klänningen
förhoppningsvis få på klackarna
åka till Viskafors
åka till stan
vandra in till parken
förhoppningsvis inte snubbla på min klänning
förhoppningsvis inte använda det oköpta paraplyet
förhoppningsvis inte se ut som en val
stå i parken och se glad ut
gå in på grand

lifeline nr.1

Publicerad 2011-06-04 14:54:34 i Allmänt,

jag ska fokusera på dem som ger mig någonting tillbaka, inte ödsla energi på dem som inte vill ha den

nervös som vanligt

Publicerad 2011-06-02 10:56:17 i Allmänt,

var inte och tittade på gårdagens bal trots att jag ville. Hängde med Zirri och Mickan, fixade hår och smink en sista gång innan min egen bal. Måste man verkligen gå..? Är så sjukt nervös. Kanske lika bra att jag inte gick igår, skulle väl svimmat av nervositet.

Tisdag är dagen D. Hoppas alla glömmer bort att komma.

kom & ta mig till en annan värld

Publicerad 2011-06-01 09:25:42 i Allmänt,

Nu är jag officiellt ledig. Kanske är det läge att börja det nya livet - haha - det vill säga träna en massa? Well, jag joggar ju faktiskt varje dag och att gymma har aldrig riktigt vart min grej. Dock saknar jag tantgympan, den var kul. Menmen, ska nog göra så att jag går ut och joggar och efter det kanske jag städar lite, börjar se ut som ett bombnedslag här hemma. Mamma är inte här vilket förklarar allt.

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela