IDLISH

mitt personliga misslyckande

Publicerad 2010-09-30 06:50:19 i Allmänt,

En helt vanlig fredag. Men ändå inte. Denna fredagen var speciell. Det var skolfotografering.

Sprayen fanns i ett fast grepp i handen, likaså hårborsten. Skor? Ett par med en liiiten klack, inget märkvärdigt.

Klockan närmar sig tolv, luften är full av spray i min lilla egna make-up studio. Toan med andra ord.
Klar.
Vi går mot fotorummet. Alla sneglar på sig själva i varenda reflekterande ruta vi går förbi. Vid matsalsdörrarna lyckas vi nästan förstöra vår fasad som visar upp obekymrade ansikten, ett coolt I-don't-care-how-I-look-gäng på väg mot fotosessionen, när vi nästan snubblar över varandra när vi går förbi speglarna. Plötsligt gick tempot från lugn språngmarsch till snigelfart.
Nog om det. Vi sprang vidare in i fotorummet, bakre raden fick platseeeeeer... inte jag.
Mellersta raden fick plaaaatseeeeer... INTE JAG
För första gången ever fick jag sitta ner. Under mina tolv år i skolan har aldrig detta hänt. Jag har blivit en jävla kortis.

Kommentarer

Postat av: Anneli

Publicerad 2010-09-30 15:40:38

Blivit? Du har alltid vart en kortis:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela