IDLISH

varför är det inte kul längre?

Publicerad 2011-03-30 17:38:26 i Allmänt,

Den här bloggen känns som en gammal kär leksak som inte är rolig längre. Drar mig för att skriva inlägg, känner att just nu händer saker i mitt liv, men inget av intresse. Är även om två dagar inne i månaden då allt händer:
  • projektarbetet ska lämnas in
  • jobbet slutar
  • ska bestämma mig för vad jag ska göra nästa termin eftersom jag slutar på Bäckäng till hösten
Fatta att det är vad mitt liv kretsat kring i nästan ett år.. och efter en fjuttig helg finns inget av det kvar!

Kommer nog inte fälla onödigt många tårar när vi lämnat in projektarbetet, och inte heller när mina helger återgår till 48 timmar av inaktivitet. Och valet ska väl bara bli skönt att göra, så man slipper leva i ovisshet och ånger över om man ska göra detdet eller kanske det.

nygammal design & header & profilbild!

Publicerad 2011-03-27 20:07:36 i Allmänt,

Skulle egentligen plugga nu, men det är soooo boooring. Istället har jag kollat på Top Model och suttit med näsan här framför lappisen! För någon dag bytte jag även design och gjorde en imponerande - haha - ny header! I samma veva som jag bytte design kom också en profilbild upp som jag försökt publicera ett tag. Ett mirakel har inträffat.

Har även noterat att det snöar igen. Vad är detta?! Är så sjukt besviken, trodde ju att det skulle bli vår nu!

jobb!

Publicerad 2011-03-20 08:08:55 i Allmänt,

Godmorgon,

eller nja, kanske inte. Idag ska jag jobba någon timma och sen ska jag styra kosan mot Anneli med mina pluggböcker. Anneli ska måla på mig, det ska bli intressant.. haha.

Nu ska jag packa, ha en bra dag!

let's be happy

Publicerad 2011-03-16 16:46:39 i Allmänt,

Kollade bilderna på min lappis, hittade denna från klassresan i april förra året. Först fattade jag inte riktigt vem det var men det var ju jag med mitt bruna hår! Som vanligt gör jag något som känns rätt just då, men som är helt fel. Trivs så mycket bättre i mitt blonda hår. Förresten har jag några goda råd till alla er blondiner därute i världen - färga för guds skull aldrig håret brunt! Slinga, tona, smeta in i bajs - vadsomhelst förutom färgning. Fick leva ett antal månader med morotsfärgat, gult och fult hår innan jag fick en någorlunda blondliknande nyans i håret igen.



varför min vecka sugit

Publicerad 2011-03-15 20:09:06 i Allmänt,

  • jag tappade mitt himla fritidskort och var tvungen att slänga ut 600 kronor på ett nytt. Så onödigt bara.
  • imorse skulle jag öppna en högskolekatalog - som var helt ointressant men inpackad i en jävla plastförpackning med mitt namn på - och råkade i min iver stöta till mitt glas som stötte till min laptop och överöste den med juice.

well, that's all.
Nog med elände för en evighet.


innan allt detta hände var jag en förhållandevis glad själ.

ulricehamn 2011!

Publicerad 2011-03-15 17:45:38 i Allmänt,

idag var jag med Zerina i Ulricehamn och åkte slalom. Älskar verkligen slalom. Nu är jag helt utslagen, aldrig varit tröttare i mitt artonåriga liv. Tog faktiskt lite kort med min underbara mobilkamera. En riktig kamera i backen = döden. Dessutom äger jag ju ingen riktig kamera.


Jag nallade mammas skidjacka och städade innan jag drog. Glömde visst en socka.

Zirri tyckte det var kul i backen


Zerina samlar krafter (dvs försöker ta sig upp efter att ha fallit)


Det var kul!

even though

Publicerad 2011-03-13 18:16:31 i Allmänt,

Even though I love you
I can't help thinking about if I'd be better without you
If we stay together
it could get worse, then again, maybe it could get better
Even though I love you
I can't help thinking about if I'd be better without you

galet

Publicerad 2011-03-08 19:09:49 i Allmänt,

Vet ni vad som hände idag? Nej det vet ni ju inte. Men det var helt galet, sitter fortfarande och skrattar åt det. Skulle gärna berätta för er men grejen är den att Zerina förmodligen skulle lönnmörda mig då. Så jag håller tyst. Men jag kan säga så mycket som att jag aldrig skrattat så mycket som idag. Åh herregud, jag sitter och garvar medan jag skriver detta. Lovisa & Zerina är verkligen helt crazy.

Nu ska jag avsluta detta och gå ut på en promenad. Vet ni en annan sak? Nej klart ni inte vet. Idag stod jag helt handlös vid mitt skåp och kände paniken komma krypandes. Vad ska jag ta med hem? Vad ska vara klart?
Jag kom inte på något, men det skulle kännas så hemskt att komma hem tomhänt så jag packade ner fysikboken bara för att. Åh gud vad töntig jag är. Det blir en stor fet tönt-varning på det!

helgen

Publicerad 2011-03-06 17:50:46 i Allmänt,

Shoo, nu var det två dagar sedan sist! Och vad har hänt? undrar ni säkert. Ser att det finns ett par ivriga och nyfikna läsare att döma av statistiken (Julius, Shabbo, Lovisa & Zorro!). Men nu ska ni få en resumé av min helg så slipper ni fråga imorgon. Men ni kanske ska göra det ändå, jag gillar när någon åtminstone låtsas vara intresserad!

Well, i fredags gjorde jag som jag själv spådde ingenting. Ockuperade soffan och lyckan var gjord.
Igår studsade jag upp ur sängen - eller inte - och begav mig till stan halv tolv. Efter att ha jobbat åkte jag hem med en underbar klordoft hängandes efter mig. Och tro det eller ej, but this is a fact - jag gjorde precis samma sak som på fredagkvällen: gormade åt alla som ville byta kanal och glodde på TV hela kvällen.

Jag vaknade upp till en strålande ny dag men hann inte riktigt njuta av morgonen eftersom jag drog hemifrån klockan åtta. Simmade runt i badhuset, kom hem och alldeles nyss kom jag hem från en joggingrunda. Testade min nygamla pulsklocka, vilket var riktigt intressant. Tog bara en timma att fatta hur man skulle aktivera den och ännu en timma att fatta hur man tolkar resultaten.

girlies!

Publicerad 2011-03-04 19:18:07 i Allmänt,

Fredag, fredag... vad ska man hitta på? Kanske kolla på tv? Älskar att bara slappa! Veckan? Jovisst, den var helt okej. Inget speciellt faktiskt, bara det gamla vanliga - skola, tantgympa & plugg. Hade ju matteprov idag.

Just nu sitter jag och lyssnar på The Killers. Och gör ingenting. & I love it.

lovade zorro en bloggis

Publicerad 2011-03-02 17:53:12 i Allmänt,

Hej!

Jag vet inte vad jag ska skriva om. Vad har man en blogg för egentligen? Skryta om nya kläder? Nya frillan? Sitt perfekta liv? Well, jag har inte något av det så jag vet inte.
Hursomhelst lovade jag Zorro att blogga, för hon ska hänga med mig till högskolan på information/öppet hus. Känns som om man ska göra sitt gymnasieval igen! Eller kanske inte, för Bäckäng var det enda alternativet för mig. Kommer ihåg att tankarna gick ungefär: vilken linje som helst, bara den är på Bäckäng. Jag var väl kär eller nåt. Nu är jag däremot klar med den skolan. Jag har numera sprungit klart i alla korridorerna, skrivit klart alla prov i aulan och kommit ut lika kall varje gång och suttit klart i cafeterian med mina besties över en kopp kaffe.

Eller det där sista kan jag nog inte göra nog många gånger, dels för att kaffe är så gott men mest för att jag alltid har så himla trevligt när alla tjejer är gathered. Om det är något jag kommer sakna någon gång ut på höstkvisten, så är det våra härliga raster och samtal!

Högskolan var det ja, har blivit väldigt intresserad av en utbildning där och ska därför kolla läget. Zerina är en cutie som följer med mig, mycket skönt eftersom jag inte ofta är förvirrad, men när jag väl är det kan jag gå vilse i mitt eget rum.

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela