IDLISH

pinsamt

Publicerad 2010-09-20 06:39:40 i Allmänt,

Jag trodde aldrig att politiken skulle kunna påverka mig så mycket. Jag menar, visst att jag har valt och allt det där men jag har egentligen aldrig brytt mig så mycket om hur Sverige styrs. Men efter inatt känner jag bara för att göra något åt den situation som den lilla skara röstberättigade personer försatt oss i och som resulterat i att Sverigedemokraterna kommit in i riksdagen.

Reinfeldt har sagt det, Mona Sahlin med, alla vet det - dem driver en främlingsfientlig politik. Och ändå, trots detta, röstar folk på dem.
Håll Sverige svenskt, ett slagord som tydligen slagit stort. Men vad innebär det att vara svensk? Att dra ner på invandringen med 90% och stänga ute människor i nöd? Att utvisa människor inom landet som inte anses vara svenska? Hålla folk utanför?
Nu får ni fan ta er i kragen allihop och inse att det är fel på Sveriges invandrarpolitik, inte på invandrarna som individer. Och vet ni vad? Det är just den där invandraren som individ SD kommer åt i sin politik.

Grattis allesammans, rasism i riksdagen och 5.7% som sympatiserar med detta - idag är det pinsamt att bo i Sverige.


Ingen kan gilla allt, men alla kan gilla något. Alla gillar ansvarsfull politik driven av seriösa människor, ingen gillar politik som bryter mot de mänskliga rättigheterna och är direkt diskriminerande för olika folkslag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela