IDLISH

mitt 2011

Publicerad 2011-12-31 11:15:12 i Allmänt,

Nu är det bara några timmar kvar tills vi äntrar år 2012. Tänkte ta tillfället i akt och summera mitt år, alltid kul att minnas tillbaka.
2011 rivstartade i januari - haha kanske inte - då jag befanns i mitt dunkla rum med en massa böcker framför näsan. Och så såg mitt liv ut fram tills juni då jag tog studenten, ett mål som jag haft i många år. Mycket känslor kom fram den tionde juni, både glädje och sorg. Ett kapitel tog slut och ett nytt började. Hade världens roligaste kväll tillsammans med min goda vän Lovisa.
Den sextonde juni fyllde jag nitton, den nittonde juni drog jag till Finland för att sommarjobba. Där träffade jag underbara människor och de två månaderna minns jag mest för alla skratt och livsöden som berättades under dryga timmar vid något försäljningsstånd. I Finland fick jag också ett större perspektiv på livet och blev mer självsäker på min egen förmåga. Lärde mig snacka finska - nästan - och träffade släktingar jag aldrig skulle träffat om jag inte vågat ta chansen och tacka ja.
Åkte till Turkiet med Andy, det var varmt och skönt.
Väl hemma igen fick jag jobb på Stadsparksbadet som badvakt, fortsatte mitt jobb som simlärare i Sandared och åkte i september till Halmstad och tog en intensivkurs. En månad senare hade jag körkortet i min hand och en bil som pappa gav till mig och min bror.
I november åkte jag in på akuten för att jag inte kunde andas och lärde mig uppskatta livet lite mer. Lärde mig att jag inte har någon superman.
I december har jag jobbat på och avslutar året med träningsvärk från gårdagens jobbpass på badhuset.







Det viktigaste jag lärt mig i år är att inte ta mig själv på för stort allvar.

lajf äs wi nouw itt

Publicerad 2011-12-28 14:30:03 i Allmänt,

tillbringat morgonen tillsammans med Lovisa och Shabnam på Espresso House. Efter det var Lovajsa tvungen att dra hem medan jag och Shab fortsatte dagen i klädaffärer och på frisörsalongen där jag klippte håret. Så nu är det jämnlångt överallt vilket jag är väldigt nöjd med!

om en julafton

Publicerad 2011-12-25 14:07:16 i Allmänt,

men mest om en judagsmorgon. Vaknade upp idag och kände bara att jag är så himla trött på julen. Trött på julmaten mest, den får en att känna sig som en salt sill. Man blir så himla törstig när man äter julskinkan. Så jag är bara glad att julhelgen snart är över.
Annars var dagen igår bra, hälsade på alla släktingar och på kvällen spelade vi en ordlek tillsammans.

aaaaj

Publicerad 2011-12-22 08:39:40 i Allmänt,

drick inte kaffe på tom mage, ett tips som jag ska ta fasta på återstoden av mitt liv.

bio

Publicerad 2011-12-21 10:58:08 i Allmänt,

ikväll med Andy! Vi ska se The girl with the dragon tattoo. Det kommer bli intressant att jämföra med den svenska versionen.

julen för mig

Publicerad 2011-12-20 11:33:21 i Allmänt,

kan vara underbar. Kan vara helt fantastisk. Men det är ju mest ett minne från när jag var yngre. Nuförtiden kan jag bli jätteledsen eftersom jag sett julens baksida. Folk som känner sig extra ensamma för att de inte har någon att umgås med. Som sitter hemma och tittar på TV och ser hur en jul egentligen ska vara.
Eller den stressade småbarnsföräldern som kämpar med att få ihop pengar varje månad och som nu ställs inför samhällets förväntningar om hur en jul egentligen ska vara; julklapparna ska krylla under den stora granna granen och julmaten ska finnas i överflöd på matbordet.
Och barnet själv, som fått höra av sina kamrater hur en jul egentligen ska vara. Att få höra hur alla andra haft det denna märkliga dag då julklapparna kryllat under granen och julmaten funnits i överflöd på matbordet och inte kunna känna igen sig i den bilden överhuvudtaget.

Jag tycker att alla bara ska andas in några gånger och sluta stressa så mycket. Sluta lägga så mycket energi på en dag som kan bli fantastisk men också ett hemskt minne om inte förväntningarna infrias. Till dom som inte har de möjligheter som alla andra har och som inte kan göra julen till den fantastiska illusion som media bankar in i oss under varje reklamavbrott på TV skulle jag vilja säga att ingen människa innehar superkrafter och att alla duger som dom är. För det är lätt hänt att man känner sig värdelös när man inte kan vara som alla andra och inte ha den fina jul som alla andra har.
Kom ihåg att det bara är ännu en dag i våra liv som vi kan tillbringa hur vi vill.

18 dec

Publicerad 2011-12-18 12:45:10 i Allmänt,

igår var jag och Andy på Knalleland och handlade klappar tillsammans. Tyckte det var rätt kul att gå runt. Vi körde också med ut till Frufällan och kikade på en bil till honom, han fick ju körkort i början av december och vill ha en egen bil. Han har kört min bil några gånger nu när jag vart med, han får köra när jag tröttnat haha. Men jag sitter bara och klagar på att han har i fel växel, bromsar för hårt etc. Jävla onödigt egentligen, men min pärla värnar jag om mer än jag själv trodde från första början. Fruktar den dagen brorsan tar körkortet eftersom min pärla egentligen är vår pärla. Jag kommer få en hjärtattack med honom bakom ratten.

får väl ta och blogga då

Publicerad 2011-12-05 19:57:18 i Allmänt,

om livet i kolsvarta Sverige
om hur det känns att betala bensinen
frisören som jag aldrig orkar gå till
fredagen på krogen
söndagen på jobbet
mina livsfunderingar




men för att vara ärlig

så orkar jag inte

1 december

Publicerad 2011-12-01 08:23:50 i Allmänt,

godmorgon. Här sitter jag och dricker kaffe. Ska snart åka in och jobba i fyra timmar på badhuset. Efter det ska jag hem och hjälpa mamma att städa. Spela Sims står också på min to do-list, köpte det i Ullared hihi.

Om

Min profilbild

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela