IDLISH

mitt liv är mitt jobb

Publicerad 2011-07-13 08:38:09 i Allmänt,

ja, så känns det just nu. Jag kommer nu jobba min sista dag för veckan på Linnanmäki, och det känns så skönt att veta det. Min hjärna behöver omväxling. Mina ben behöver en utmaning som inte går ut på att stå stilla så länge som möjligt.

Nu har jag vart i Finland i nästan en månad. En månad. Så mycket, men ändå så lite. Jag ser inte det som något speciellt. Har ingen speciell hemlängtan. Jag kan tänka mig att allt är sig likt i lilla Borås även om en månad. Så jag fäller inga tårar kring det.
Snart är det dags att bege sig igen. Cykla, åka tåg, gå. Min arbetsuppgift för dagen är att sälja lotter. Det kommer nog bli bra.



Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela