IDLISH

friday in Tallinn

Publicerad 2011-07-17 17:04:01 i Allmänt,

Hej igen. Här är jag, tillbaka i Finland och Esbo efter en helg i Tallinn. Den inkluderade en massa släpande på min förvisso skitsnygga rullväska och en hel del pårullade tår. Inte mina tår utan de tår som befann sig i en radie inom en meter när jag och min väska var i farten. Den inkluderar Estland såklart, för vi var ju där. Och den inkluderar en massa nya människor som verkligen är störtsköna. En inte lika skön säng i ett rum som aldrig var tyst, mestadels för att vi bodde granne med två nattklubbar som verkligen hade öppet hela natten.
Well, nu ska ni få se några bilder jag tog så att ni får klarhet i det hela.


first up var färjeterminalen. På bild är Joanna och Dennis, båda från Sverige.


vi hoppade på båten och troligen har jag sagt något väldigt elakt eller dumt till Dennis, se den blicken va!


det var väl the look of the day.



min kamera dog - vilket den alltid tenderar att göra när jag behöver den som mest - och därför var vi tvungna att uppsöka en affär som sålde batterier. Efter det gick vi till typ 1000 souveniraffärer.



coola mössor testade vi med. Passade förvånansvärt bra i mitten av juli.



...så bra att Sandra och Ann-Christine köpte varsin! (och senare jag, men inte den på bilden)




okej men ärligt talat det var "köp två drinkar för en" när man var tjej. Aldrig missar jag ett tillfälle att fynda, inte ens på the pub with no name.


& sitt inte därhemma och skaka på huvudet, den hette faktiskt så!

Kommentarer

Postat av: Lovisa

Publicerad 2011-07-17 17:51:49

Åh det där med drinkarna gör att Tallin låter som en stad för mig!

Postat av: jillian

Publicerad 2011-07-18 10:29:30

Hoppas du har det bra! Saknar dig sötis!

Postat av: IDLISH

Publicerad 2011-07-18 10:49:24

Lovisa, ja det är vår stad! Vi måste dit nån gång :)



Jill, jag har det bra och jag hoppas du har det med! Ses om en månad aight? Puss

Postat av: jill

Publicerad 2011-07-18 21:26:48

det kan du ge dig på!!!!:D <3 kom hem nu!!

Postat av: IDLISH

Publicerad 2011-07-19 15:32:21

Julius, vi ses snart och då ska vi ta den längsta fikan i historien <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela