IDLISH

skola...för alla andra

Publicerad 2011-08-19 11:38:01 i Allmänt,

men inte för mig! Kändes rätt konstigt när jag snarkade vidare idag medan min lillebror begav sig till stan och skolan. Väldigt konstigt. För ett år sedan var jag själv på väg till mitt sista år på gymnasiet - liksom han gjorde idag.
Jag längtar inte tillbaka till Bäckäng. Minns hur det var när man var tvungen att vada sig igenom folkhavet som uppstod när förvirrade ettor skulle hitta nya vänner och orientera sig i korridorerna. Min föralltid älskade cafeteria var för några veckor fylld med hysteriska skrik - skratt? - och det fanns inte en chans för oss andra att kunna föra en konversation i vanlig samtalston.
Dessutom var jag övertygad om att jag skulle faila i fysiken och kände även oro över hur matten skulle gå.

Jag skulle gärna vilja plugga vidare. Men inte på gymnasiet. Ifall jag skulle haft körkort nu så skulle jag troligen sökt någon utbildning på högskolan i Borås eller i Göteborg. Men ärligt talat måste jag få det där körkortet någon gång. Och nu är det en väldigt fin tid att ta det på. Även om det betyder att jag inte kommer kunna plugga före januari. Tror det kommer bli rätt tråkigt att inte plugga faktiskt, gillar det. Gillar att hålla hjärnan igång.

skolavslutning 2010. Slutat tvåan. Och jag var brunhårig. Mycket har förändrats.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela