IDLISH

back in Sweden

Publicerad 2011-08-15 09:21:04 i Allmänt,

Oj, nu har jag inte uppdaterat sedan i torsdags! Ajaj. Men har faktiskt inte haft mycket tid över, och nätet funkade inte i fredags morse heller.

Jag jobbade som sagt min sista dag på Linnanmäki i fredags. Det kändes lite vemodigt. Men jag hade det jättekul, hade två arbetskompisar på samma ställe och den dagen bestod förutom kundservice en massa skratt och roliga topics att diskutera. Lämnade även in min skåpsnyckel, mitt arbets-ID och tvätt till chefen.
Efter det hade mer än 10 pers bestämt sig för att komma och säga hejdå till mig på en lokal pub i närheten. Gud vad gulligt, kändes jättekonstigt att veta att de var där för min skull. Några skulle till och med upp och jobba dagen därpå, men hade ändå kommit. Efter puben förminskades skaran avsevärt när vi begav oss ut på stan till en nattklubb. Vad som hände där låter jag förbli osagt.. kom i allafall hem vid tre-tiden på natten och gissa om jag var helt död när jag mötte mamma vid färjan dagen därpå klockan tio!


Hursomhelst bestämde jag mig för att hänga med mamma på båten tillbaka till Sverige. Det var kul, vi har inte setts på två månader ju. Och gudarna ska veta att jag sov gott den natten.
När vi anlände till Stockholm mötte vi upp the one & only; Zerina. Det var så längesedan jag såg henne, och jag trodde verkligen att hon förändrats men icke. Var jätteskönt att träffa henne, det blev mamma varse om eftersom jag sa det till henne var femte minut efter att Zirri gått hem. Saknat henne.


Och sen en bussresa och sen var jag hemma. Jag avslutar nu för detta inlägget blev mycket längre än beräknat.

Kommentarer

Postat av: Z

Publicerad 2011-08-15 13:00:21

Saknat dig så sjukt mkt!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela